معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه های بیماران بستری در بخش دولتی در گام اول از 40 به 10 درصد و سپس به شش درصد کاهش یافت.

سلامت نیوز: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزینه های بیماران بستری در بخش دولتی در گام اول از 40 به 10 درصد و سپس به شش درصد کاهش یافت.

محمد حاجی آقاجانی در بیست وششمین همایش مدیران حوادث و فوریتهای پزشکی کشور در مشهد افزود: کاهش هزینه های درمانی مهم ترین هدف برنامه تحول نظام سلامت است.

وی با بیان اینکه سلامت اولویت دولت های گذشته نبود، گفت: دربرخی دولت ها بحث سلامت درجایگاه سیزدهم قرار داشت که مشکلات زیادی را برای مردم و دانشگاههای علوم پزشکی ایجاد کرده و ازطرفی بیمارستانهای دولتی را تا مرز ورشکستگی سوق داده بود.

وی خاطرنشان کرد: مقوله سلامت در سال جاری با نگاه ویژه مسوولان بلند پایه کشور به عنوان اولویت در برنامه ریزی ها و تخصیص اعتبارات قرار گرفت.

حاجی آقاجانی افزود: در این راستا اجرای برنامه تحول نظام سلامت از نیمه اردیبهشت امسال در کشور کلید خورد و تاکنون هفت بسته حمایتی این طرح به اجرا درآمده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اجرای بسته نظارتی برنامه تحول نظام سلامت در قالب کتاب ارزشهای نسبی سلامت اظهار کرد: دستاوردهای اولیه اجرای این بسته نشان دهنده کنترل پرداخت ها در این حوزه است.

وی گفت: در گام سوم برنامه تحول نظام سلامت بازنگری تعرفه های درمانی در دستور کار قرار گرفت و در قالب کتاب ارزشهای نسبی سلامت پس از شش ماه کار کارشناسی با تایید هیات وزیران و تامین اعتبارات به دانشگاهها ابلاغ شد.

وی اظهار کرد: از نیمه آبان نظارت بر اجرای کتاب ارزشهای نسبی سلامت به طور جدی آغاز شده و دستاوردهای اولیه آن نشان دهنده کنترل پرداختی هاست.

وی هدف از اجرای این بسته را حذف پرداختهای غیر متعارف خارج از بیمارستان عنوان کرد و افزود: در این مرحله قرار است هزینه های خارج از بیمارستان به پزشک پرداخت نشده و تمام پرداختی ها در قالب صورت حساب های بیمارستانی و بیمه باشد.

آقاجانی تاکید کرد: رویه پرداخت های غیر قانونی در سالهای اخیر توسعه یافته بود و در برخی نقاط کشور به چند ده میلیون تومان می رسید که این امر فشار مضاعف بر دوش بیماران و خانواده آنان تحمیل می کرد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به نقطه ایده ال در این زمینه راه دشواری در پیش داریم که با کمک و عزم جدی همکاران، پزشکان، مدیران و مسوولان میسر است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از سخنانش گسترش اورژانس پیش بیمارستانی در بخش های هوایی و زمینی را از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت عنوان کرد.

آقاجانی گفت: ایجاد پایگاههای اورژانس 115 که در برنامه چهارم و پنجم توسعه تصویب اما به اجرا در نیامده بود باید محقق شود.

وی افزود: رفع مشکلات نیروی انسانی، بهبود ساختار فیزیکی پایگاهها، تامین منابع مالی و اصلاح فرایندها از موضوعات مهمی است که در حوزه اورژانس باید به طور جدی به آن توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: از 44 پایگاه امداد هوایی در نظر گرفته شده تاکنون 15 پایگاه در مناطق مختلف کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع حوادث و گستره جغرافیایی کشور باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بتوانیم دیگر پایگاههای هوایی اورژانس را نیز در کشور راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به سه هزار آمبولانس در ناوگان اورژانس 115 کشور گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده و با اختصاص اعتبارات مورد نیاز از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی، مشکل کمبود و فرسودگی ناوگان در این حوزه به زودی رفع خواهد شد.

آقاجانی اظهار کرد: اورژانس های بیمارستانی و پیش بیمارستانی پیشانی خدمات سلامت هستند، لذا باید تامین نیازها و رفع کمبودهای این حوزه در اولویت قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha