سازمان ملل متحد روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد: جهان می‌تواند تا سال 2030 میلادی ایدز را به عنوان یک تهدید جدی برای سلامت متوقف کند اما باید از هم‌اکنون دست به کار شویم.

سلامت نیوز: سازمان ملل متحد روز گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد: جهان می‌تواند تا سال 2030 میلادی ایدز را به عنوان یک تهدید جدی برای سلامت متوقف کند اما باید از هم‌اکنون دست به کار شویم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «میشل سیدیب» دبیر اجرایی آژانس مبارزه با ایدز سازمان ملل (UNAIDS) با انتشار این گزارش خواستار اعمال چارچوب‌های جدید و سریع برای خنثی کردن شیوع ایدز با هدف جلوگیری از حدود 21 میلیون مرگ و میر ناشی از این بیماری شد.

سیدیب افزود: ما سیر صعودی شیوع این بیماری را متوقف کرده‌ایم و حالا پنج سال فرصت داریم تا آن را به کلی متوقف کنیم.

این خطی مشی از یک فرمول 90-90 -90 استفاده می‌کند که تا سال 2020 میلادی که سال هدف است، 90 درصد از مبتلایان به HIV از وضعیت بیماری خود مطلع خواهند شد. در نتیجه 90 درصد از مبتلایانی که متوجه می‌شوند به HIV مثبت مبتلا هستند تحت درمان قرار می‌گیرند و در 90 درصد از آنها این بیماری مهلک درمان می‌شود.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این چشم‌انداز سپس تا سال 2030 میلادی به صورت فرمول 95-95-95 تعریف می‌شود که در این سال اهداف موردنظر مبنی بر توقف ابتلای 28 میلیون مورد جدید ابتلا به ایدز محقق می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha