استاندار اصفهان گفت: گزارشات و فیلم ها نشان می دهد که فرد اسیدپاش از مشکلات روانی برخوردار بوده است.

سلامت نیوز: استاندار اصفهان گفت: گزارشات و فیلم ها نشان می دهد که فرد اسیدپاش از مشکلات روانی برخوردار بوده است.

رسول زرگرپور استاندار اصفهان در گفتگو با ایسکانیوز با اشاره به آخرین پیگیری های انجام شده در حادثه اخیر اسیدپاشی اظهار داشت: چندین گروه از کارآگاهان در سطح ملی و نیروهای امنیتی بررسی های دقیق و کاملی کرده و یک چتر امنیتی را ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی مظنون وجود دارد، اینکه فردی مشخص متهم اصلی باشد هنوز مشخص نیست و بررسی ها ادامه دارد، بنابراین هیچ متهمی را به عنوان متهم اصلی دستگیر نکرده ایم.

زرگرپور با اعلام اینکه بررسی این موضوع در مرحله حساسی قرار دارد، افزود: به دلیل حساسیت اطلاعات را خیلی بیان نمی کنیم تا به تصمیمات و پیگیری ها در مورد شناسایی های انجام شده خللی وارد نشود.

وی در ادامه به وجود انگیزه روانی در حادثه اسیدپاشی اشاره کرد و گفت: تا زمانی که فرد اصلی دستگیر نشود با قطعیت نمی شود دلیل این حادثه را تشخیص داد، حادثه دیدگان از هر گروهی بوده اند و آخرین مورد هم خانمی محجبه در خانواده ای جبهه رفته بود اما گزارشات و فیلم ها نشان می دهد که فرد از مشکلات روانی برخوردار بوده است.

استاندار اصفهان بیان داشت: سه دلیل و انگیزه پیش روی ماست. انگیزه شخصی به این دلیل که برخی خانم ها ارتباطاتی داشته اند، انگیزه روانی و سوم انگیزه عقیدتی که می تواند با توجه به پوشش خانم ها باشد چراکه آن ها در گروه رفتاری متفاوتی هستند و احتمال ضعیفی دارد زیرا که از هر دو گروه رفتاری هم نمونه اسیدپاشی داشته ایم.

زرگرپوربا تاکید بر اینکه هیچ التهابی در استان اصفهان وجود ندارد، گفت:  پس از پر آبی زاینده رود مردم در وضعیت مسرت بخشی هستند، آن چه بود جوسازی رسانه بیگانه و شبکه های مجازی بود، شاهد ما هم باز بودن مدارس و حضور حداکثری دانش آموزان و دانشجویان در محل تحصیل است. درست است که غیبت هایی هم شد اما قابل توجه نبود.

وی اعتصاب عمومی در اصفهان را کذب محض دانست و افزود: این اعتصابی که از سوی بیگانگان اعلام شد حتی صفر درصد هم رخ نداد. این نشان از یک بلوغ فکری و سیاسی در مردم است که این شایعات بر آن ها اثری ندارد.

استاندار اصفهان در ادامه به اقدامات بازدارنده  و اقدامات استانداری اشاره کرد و تصریح کرد: ما ضریب امنیتی شهر را بالا بردیم، به شایعات به موقع پاسخ دادیم و حتی عملیات روانی انجام دادیم.

زرگرپور در پاسخ به این سوال که کلیپی از مظنونان اسیدپاشی در فضای مجازی می چرخد که نیروهای امنیتی آن ها را مورد ضرب و شتم قرار داده اند، بیان داشت: این موارد کذب است، نیاز به چنین کاری نیست به لطف خدا و توان شبانه روزی در سطح ملی به مردم قول و تعهد داده ام هرکس در هر لباسی و وابسته به ارگانی باشد معرفی خواهیم کرد. قوه قضاییه هم اسیدپاشان را به اشد مجازات خواهد رساند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جو کاذبی ازسوی رسانه های بیگانه ایجاد شد، اما در شهر اصفهان داستان و اتفاق خاصی نداشتیم. دلیل آن هم حضور حداکثری مردم در محل کار و تحصیل بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مير مهدي موسوي اصل ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    تيتر رو عوض كنيد! مشكلات كه برخورداري ندارد! از مشكلات رواني رنج مي برند يا به آن مبتلا مي شوند!