چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 127894

سلامت نیوز : زمانی که کسی دچار سانحه ای مثل ایست قلبی می شود دقیقه ها هم ارزش دارند ولی آمبولانس معمولاً بسیار دیر می رسد. در چنین مواردی آمبولانس هدایت شونده از راه دور می تواند یک راه حل باشد.

پهپاد ساخته شده توسط یک فارغ التحصیل دانشگاهی هلند ده مرتبه سریعتر ازآمبولانس کلاسیک عمل می کند. با یک تلفن همراه هدایت می شود و مجهز به دفیبریلاتور است و پزشکی، از طریق بلندگو و دوربین دستورات لازم برای استفاده از آن را ارائه می دهد.

الک مومون - مخترع این دستگاه سرعت عمل را رمز موفقیت آن می داند و می گوید: “محدودیت پهپادها کم بودن ظرفیت باطری آنهاست. ولی با این سرعت حرکت و رسیدن سریع به مقصد، ما فقط پنج درصد باطری را مصرف می کنیم. این مسئله به ما اجازه می دهد که قادر باشیم اینچنین سریع پرواز کنیم.

این دستگاه درحال حاضر تنها بصورت مدل ساخته شده ولی با آزمایش های جاری امید است تا پنج سال دیگر به بازار عرضه شود.

از سوی دیگر تحقیقاتی نیز از طرف یک شخصیت علمی دانشگاه استانفورد کالیفرنیا در جریان است که خبر از ساخت هدایت شونده های پوشیدنی می دهد.
این محقق وسیله ای طرح کرده است که مثل مچبند به دور دست بسته می شود و می تواند به یک دوربین قابل پرواز و هدایت شونده تبدیل شود. قفل این مچبند با فشار دادن یک دگمه باز می شود و مثل هلیکوپتر به پرواز در می آید. دستگاه، حرکت فرد استفاده کننده را دنبال می کند و پس از گرفتن عکس یا فیلمبرداری به سمت او برمی گردد.

اگر چه چنین مدلهایی برای علاقمندان ورزش های سخت در نظر گرفته شده است ولی می تواند برای دوستداران سلفی های جمعی، بخصوص آنها که بازوی بلندی ندارند هم جالب باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha