مدیر كل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های كشور، دفن غیر بهداشتی زباله‌های شهری را عاملی برای تجمع سگ‌های ولگرد برشمرد و گفت: در سال 74، 70 درصد و هم اكنون 50 درصد از زباله‌ها به طریق غیر بهداشتی دفن می‌شوند كه تلاش می‌شود تا سال 92 این میزان به حداقل برسد.

مهندس احمدی در دومین همایش مناسبت روز جهانی هاری، از كشتارگاه‌های سنتی به عنوان محله‌هایی برای تجمع سگ‌های ولگرد یاد كرد و افزود: در كشتارگاه‌های صنعتی نیز تبدیل ضایعات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این كه این سازمان به دنبال امضای تفاهم نامه‌ای آمادگی خود را برای حذف كشتارگاه‌های سنتی به شرط تامین گوشت مورد نیازمردم اعلام كرده است، افزود: هم اكنون با مشكل احداث كشتارگاه صنعتی مواجه هستیم.

وی، با اشاره به بحث اتلاف حیوانات ناقل بیماری و سگ‌های ولگرد گفت: تا كنون از 13 شهر كشور 42 هزار و در تهران 181 هزار سگ ولگرد معدوم شده‌اند.

مدیر كل دفتر هماهنگی خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها ودهیاری های كشور گفت: از 42 هزار قلاده سگ معدوم شده، شش هزار به روش زنده گیری و مابقی به روش سلاح گرم بوده است.

مهندس احمدی، افزود: با وجود تاكید بر عدم استفاده از سلاح گرم در اتلاف سگ‌های ولگرد، تاكنون دستور العمل جامعی ارایه نشده است.

وی، گفت: بر اساس ماده 75 قانون شهرداری‌های كشور، افزایش سطح پیشگیری شهری و مبارزه با بیماری‌های ناقل بین انسان و حیوان از وظایف شهرداری‌هاست كه در این راستا فعالیت‌هایی در جهت مبارزه با بیماری‌های مشترك انسان و حیوان صورت گرفته است كه ناامن كردن محیط برای سگ‌های ولگرد از آن جمله است كه در این راستا بر اساس مفاد قانونی مدیریت پسماندها طرحی با نام طرح جامع مدیریت پسماندها با هدف كاهش تولید پسماند و تفكیك در چارچوبی اصولی و دفن بهداشتی ارایه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha