پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: 127970

وزیر بهداشت، بر ضرورت ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و افزود: این طرح مورد رضایت قشرهای مختلف است و دولت در قالب این طرح کمک های فراوانی کرده است.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، بر ضرورت ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت تاکید کرد و افزود: این طرح مورد رضایت قشرهای مختلف است و دولت در قالب این طرح کمک های فراوانی کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه گردهمایی مجمع خیرین سلامت که روز پنج شنبه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، به کمبودها در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: تعداد تخت‌های ما کم است و پذیرش آن گونه که شایسته است صورت نمی‌گیرد و اوضاع اورژانس و آی‌سی‌یو چندان مطلوب نیست.

وی درباره استفاده از توان خیرین در اجرای طرح تحول نظام سلامت، اظهارداشت: علاقه‌مندیم که بتوانیم قدم‌های موثری در این زمینه برداریم، به همین منظور وزارت بهداشت در کنار مجمع خیران سلامت، بخشی را به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های مردمی و امور خیر تاسیس کرده است.

هاشمی با بیان اینکه حضور خیرین باعث برکت کار خواهد شد، افزود: از کارهای مشارکت مردمی وزارت بهداشت ماهها می‌گذرد و کارهای خوبی هم انجام شده است که امیدواریم در آینده بهتر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای کاهش هزینه درمان صورت گرفته است، اضافه کرد: نمی‌توان گفت در حوزه پیشگیری کار چشمگیری در مقایسه با درمان به همت خیرین انجام شده است. زیرا کار پیشگیری حرفه‌ای‌تر است و زودبازده نیست، اما می‌تواند در قالب مشارکت‌های مردمی و حوزه بیماریهای غیرواگیردار کمکهای شایسته‌ای انجام شود.

وزیر بهداشت، به فعالیت خودجوش بنیاد بیماریهای خاص اشاره و اضافه کرد: قصد داریم مردم در این حوزه فعالیت کنند اما آنچه که اتفاق می‌افتد کافی نیست و امیدواریم حمایت‌ها ادامه پیدا کند.

هاشمی در مورد انتقادی که به درآمد جامعه پزشکی می‌شود، گفت: برخی رسانه‌ها کمک می‌کنند برخی پزشکان شهرت پیدا کنند، در حالی که به طور کلی درآمد جامعه پزشکی حتی از متوسط سطح زندگی مردم پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه از 18 هزار نفر شرکت‌کننده در آزمون پزشکی فقط دو هزار نفر پذیرفته می‌شوند و یک پزشک تا 50 سالگی مشغول تحصیل است، افزود: به عنوان مثال حقوق پزشک عمومی ماهیانه بین یک میلیون و 200 تا یک میلیون و 600 هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha