یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12807

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و اماكن عمومی وزارت بهداشت، با بیان این كه بر اساس آخرین گزارش آماری میانگین كشوری حذف جوش شیرین از نان‌های سنتی 7/88 درصد است، گفت: این بدان معناست كه فقط 3/11 درصد از نانوایی‌های سنتی كشور برای پخت نان از جوش شیرین استفاده می‌كنند.

مهندس غلامی، در گفت وگو با ایسنا، ‌با بیان این كه دانشگاه علوم پزشكی تهران در استان تهران در محدوده مناطق 10، 11، 16، 17 و 19 و 20 در میان میانگین‌ها پایین‌ترین میزان حذف جوش شیرین را(01/54) دارا هستند، افزود: هنوز 9/45 درصد از نانوایی‌های تحت پوشش این دانشگاه برای پخت نان از جوش شیرین استفاده می‌كنند.

وی، افزود: بعد از دانشگاه علوم پزشكی تهران، قم و گیلان از میانگین حذف جوش شیرین بالاتری برخوردارند.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و اماكن عمومی وزارت بهداشت، میانگین حذف جوش شیرین در سه دانشگاه علوم پزشكی استان تهران را 65 درصد برشمرد و افزود: چون برای پخت نان لواش به علت نازك بودن و برای ورآمدن نان از میزان جوش شیرین بیشتری استفاده می‌شود از این رو نان فانتزی و سپس نان سنگك سالم ترین نان به لحاظ نبود وجود جوش شیرین هستند.

وی، ادامه داد: چنانچه گزارش‌هایی مبنی براستفاده از جوش شیرین در پخت نان وجود داشته باشد پس از اثبات آزمایشگاهی آن واحد مربوطه به تعزیرات آرد و نان معرفی می‌شود.

مهندس غلامی، در پایان یادآور شد: از 37 هزار نمونه برداری انجام شده در سال گذشته حدود 4 هزار و 300 نانوایی در پخت نان از جوش شیرین استفاده می‌كردند كه همگی بدون استثناء به دستگاه قضایی مربوطه تعزیرات حكومتی و دادسراها معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha