یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12812

یک عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت که "سن ابتلا به دردهای مفصلی در کشور 25 سال کاهش یافته است".

"علی رحیمی" روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا گفت: کاهش سن ابتلا به بیماری های مفاصل به دلیل شیوه زندگی نامناسب، بی تحرکی در محیط های اداری و عدم فعالیت فیزیکی رخ داده است.
وی افزود: به استناد آمارهای رسمی، سن ابتلا به بیماری های مفاصل از 55 سال به 30 سال کاهش یافته است.
این عضو انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در گذشته افراد بالای 55 تا 60 سال برای درمان دردهای عضلانی - اسکلتی به مراکز فیزیوتراپی و ارتوپدی مراجعه می‌کردند، اما امروزه افراد با سن 30 سال به بالا به این مراکز مراجعه می کنند.
"رحیمی" اظهار داشت: انجام حرکات ورزشی مداوم و منظم حداقل به مدت 15 دقیقه در روز، پیاده‌روی روزانه و انجام حرکات کششی در حین انجام کار در محیط های اداری از جمله راه هایی است که افراد جامعه با انجام آن می‌توانند سلامت جسمی خود را تضمین کنند و عوارض کم تحرکی را کاهش دهند.
وی با بیان اینکه "رعایت بهداشت فیزیکی موثرترین و مفیدترین روش پیشگیری از بروز مشکلات مفصلی است"، گفت: بیماران مبتلا به دردهای مفصلی که در سنین 30 تا 50 سالگی هستند، باید کمتر از دارو مصرف کنند.
عضو انجمن فیزیوتراپی ایران همچنین به افراد شاغل در ادارات توصیه کرد: به مدت طولانی روی صندلی ننشینند و به ازای هر نیم ساعت نشستن روز صندلی، 10 دقیقه بایستند یا راه بروند.
"رحیمی" تصریح کرد: دردهای مفصلی گردن، زانو و کمر شایعترین دردهایی است که امروزه شاغلان در مراکز اداری از آن رنج می برند و این دردها به مرور زمان می توان عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha