مسوول کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی تا اول بهمن امسال فرصت دارند تا برچسب های هشدار دهنده و مصور بر روی بسته بندیهای محصولات خود را الصاق کنند.

"خدیجه محصلی " در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر تولیدکنندگان و وارد کنندگان محصولات داخلی اقدام به اجرای این دستورالعمل نکنند،مطابق با قانون حق عرضه محصولات را نخواهند داشت.
وی اظهار داشت: از اول تیرماه سال جاری اجرای این دستورالعمل بخشنامه شده بود و ستاد کشوری کنترل دخانیات نظارت دقیق دراین زمینه را دارد و در صورت عدم اجرای این دستورالعمل ،از سوی تولیدکنندگان و وارد کنندگان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
محصلی با بیان اینکه دستورالعمل صدور مجوز برای عاملین مجاز عرضه محصولات داخلی نیز در حال اجرا است ، گفت: بر اساس این دستورالعمل مکان های مجاز عرضه محصولات دخانی مشخص می شوند و فروش سیگار نیز توسط این افراد به نوجوانان زیر 18سال ممنوع خواهد بود.
وی تصریح کرد: این دستورالعمل از سوی وزارت بازرگانی در حال پیگیری است و عاملین واجد شرایط تا اول بهمن ماه سال جاری فرصت انجام این کار را دارند.
وی ادامه داد:بر اساس قانون جامع کنترل دخانیات صنف خواربارفروش و سوپرمارکت مجاز به فروش محصولات دخانی در فاصله حداقل 100 متر دور تر از مراکز فرهنگی، آموزشی ورزشی و مذهبی هستند.
محصلی با بیان این که برای اجرای "20 ماده قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات " نیازمند ایجاد مقدماتی هستیم،افزود: مطابق ماده 13 این قانون، نباید دخانیات در ادارات دولتی و وزارتخانه‌ها استعمال ‌شود.
وی با بیان این‌ که در استان همدان در ابتکاری نو با همکاری استانداری و وزارت بهداشت گروه نظارت بر نحوه اجرای قانون در سازمانها تشکیل شده است، اظهار داشت : سالهاست که بر روی ممنوعیت کامل تبلیغات دخانیات فعالیت می‌شود و دستورالعمل ضوابط صدور پروانه فروش برای محصولات دخانی آماده و تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha