رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مشکلات شبکه های بهداشتی کشور گفت: وزارت بهداشت 85 هزار کمبود نیرو در کل کشور دارد.

کمبود 85 هزار نیرو در کادر بهداشت و درمان کشور

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مشکلات شبکه های بهداشتی کشور گفت: وزارت بهداشت 85 هزار کمبود نیرو در کل کشور دارد.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با پانا، با اشاره به کمبود نیرو و مشکلات استخدامی شبکه های بهداشتی اظهار داشت: مجلس نمی تواند مجوز استخدام دهد چرا که برای دولت بار مالی دارد و شورای نگهبان با آن مخالفت می کند و درواقع این موضوع خلاف اصل 75 قانون اساسی است.


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت 85 هزار کمبود نیرو در کل کشور دارد، خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه وزارت بهداشت این همه کمبود نیرو دارد و هر ساله تعداد زیادی از نیروهای فعلی بازنشسته می شود اما هنوز برای جذب نیرو در بدنه وزارت بهداشت مشکل داریم.


وی خاطرنشان کرد: البته دولت برای بکارگیری پرستار و پزشک مجوز داده اما برای پرستاران قراردادهای 100 روزه و یکساله است و مجوز استخدام رسمی نداده اند. از طرفی منابع مالی هم تأمین شده اما معاونت نیروی انسانی رئیس جمهور زیر بار حرف منطقی وزارت بهداشت نمی رود.


این نماینده مجلس درباره مشکلات شبکه های بهداشت در روستاها نیز گفت: برای روستاها بکارگیری بهورزها مشکلی نداریم و مشکلات برطرف شده است و مشکل فعلی وزارت بهداشت بیشتر در مراکز بهداشت و بیمارستان هاست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha