شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 128180

یک متخصص پوست‌و‌مو با بیان اینکه لباس‌زیر حتما باید جنس نخی داشته باشد گفت: پوشیدن لباس نخی مانع بروز حساسیت و خارش می‌شود.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست‌و‌مو با بیان اینکه لباس‌زیر حتما باید جنس نخی داشته باشد گفت: پوشیدن لباس نخی مانع بروز حساسیت و خارش می‌شود.

دکتر فرهاد ملک‌زاد در گفت‌و‌گو با آنا توجه به جنس لباس‌زیر را بسیار مهم دانست و گفت: لباس‌زیر در ارتباط نزدیک با دستگاه تناسلی قرار دارد بنابراین عدم توجه به جنس و نحوه شست‌و‌شوی آن می‌تواند عوارض و بیماری‌هایی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه لباس‌زیر حتما باید جنس نخی داشته باشد عنوان کرد: به تمام افراد به خصوص افرادی که پوست خشک و حساسی دارند توصیه می‌شود از لباس‌زیر با جنس نخی استفاده کنند زیرا در غیر این صورت احتمال بروز حساسیت و علائمی مانند سوزش و خارش وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره لباس‌هایی که با الیاف گیاهی وارد بازار شده‌اند گفت: گیاهی بودن این دسته از لباس‌ها به صورت قطعی مشخص نیست اما در برخی موارد حساسیت به این لباس‌ها دیده شده بنابراین توصیه‌ای برای استفاده از این‌گونه لباس‌ها وجود ندارد.

ملک‌زاد در ادامه یادآور شد: به تازگی لباس‌هایی با الیاف نانو وارد بازار شده است که این الیاف دارای منافذی است که منجر می‌شود تا تبادل هوا و رطوبت به‌خوبی صورت بگیرد بنابراین این دسته لباس‌ها نیز توصیه شده است اما باید توجه داشت متاسفانه نوع تقلبی این جنس‌ها نیز وارد بازار شده است.

این متخصص پوست و مو با تاکید براینکه برای جلوگیری از بروز عفونت و حساسیت باید لباس‌زیر را روزانه تعویض کرد گفت: لباس‌های‌زیر باید به خوبی مورد شست‌و‌شو قرار بگیرند به گونه‌ای که ماده شوینده به خوبی از روی آن پاک شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha