سازمان بهداشت جهانی در گزارشی با اعلام اینکه در هر ساعت بیش از 40 نفر در اثر غرق شدن، جان خود را ازدست می دهنداز همه کشورها خواست تا اقدامات جدی برای کاهش این آمار انجام دهند.

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی در گزارشی با اعلام اینکه در هر ساعت بیش از 40 نفر در اثر غرق شدن، جان خود را ازدست می دهنداز همه کشورها خواست تا اقدامات جدی برای کاهش این آمار انجام دهند.

به گزارش ایرنا از رویترز، بر اساس اولین گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) در ارتباط با غرق شدن، در هر ساعت بیش از 40 نفر در سراسر دنیا جان خود را بر اثر غرق شدن از دست می دهند که بیشترین آمار تلفات مربوط به کودکان است.

بر اساس گزارش آژانس سلامت سازمان ملل، مرگ و میر ناشی از غرق شدن در سراسر جهان سالانه حدود 372 هزار نفر است. بیش از نیمی از این آمار مربوط به افراد زیر 25 سال است؛ همچنین آمار کشته شدگان مرد دو برابر قربانیان زن است؛ بیش از 90 درصد قربانیان از قشر کم درآمد و متوسط هستند و بیشترین آمار مربوط به آفریقا، جنوب شرق آسیا و غرب اقیانوس آرام است.

همچنین در این گزارش آمده است که این تلفات دو سوم تعداد قربانین سوء تغذیه و همچنین بیش از نیمی از مالاریاست؛ این گزارش در ادامه نشان می دهد که آمار قربانیان کمتر از 15 سال بر اثر غرق شدن، بیش از سرخک و سل است.

تحقیقات نشان می دهد که غرق شدن یکی از 10 علل عمده مرگ و میر در کودکان و نوجوانان به شمار می آید.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که برخلاف این چالش سلامت عمومی، هنوز هیچ تلاشی مبنی بر پیشگیری این موضوع اتخاذ نشده است؛ سیاست گذاران ملی و جوامع محلی نیازمند افزایش سرمایه و منابع برای جلوگیری از این معضل هستند.

مارگارت چان، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، گفته است که تلاش در این زمینه برای کاهش مرگ و میر جوانان بر اثر غرق شدن در دهه اخیر موفقیت قابل توجهی داشته است ولی غرق شدن یکی از قاتلان پنهان کودکان است.

سازمان بهداشت جهانی چند استراتژی ساده برای جلوگیری از غرق شدن بیان کرده است که اثر بخشی آن نیازمند حمایت دولت های ملی و محلی است. این راهکار ها به صورت زیر هستند :

- نصب مانع برای جلوگیری از دسترسی به آب

- کسب مهارت های شنا برای تمام افراد؛ به خصوص کودکان

- تعبیه محل های امن برای تفریح آبی کودکان در حضور غریق نجات

- بهبود قایقرانی و سیستم حمل و نقل آبی

- اتخاذ سیاست های جامع برای ایمنی آب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha