محققان علوم پزشكی اعلام كردند از آنجا كه بیشتر افراد بالاتر از 75سال از حضور در بررسی های آزمایشگاهی وجود سرطان روده بزرگ سرباز می زنند روش جدیدی برای بررسی این سرطان ابداع كرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، محققان مركز تحقیقات سرطان آمریکا در بخش پیشگیری ها اعلام كردند: سی تی اسكن اونكوگرافی كه نوعی كولونوسكوپی مجازی است و آزمایش بررسی دی ان ای در مدفوع دو روش جدید محققان برای بررسی احتمال وجود سرطان كولون در افراد سالخورده است .

محققان می گویند همه افراد بین 50 تا 75  ساله باید از نظر وجود سرطان كولون تحت بررسی قرار گیرند.

آنان باید هر ده سال كولونوسكوپی كامل روده بزرگ شوند و هر پنج سال باید تحت عمل تشخیصی سیگوموئیدوسكوپی برای بررسی كولون پایینی قرارگیرند و هر سه سال آزمایش مدفوع دهند تا احتمال وجود خون در آن بررسی شود. ضمنا این افراد باید هر سال یك آزمایش مدفوع جدا بدهند.

از آنجا كه كولونوسكوپی كه نوعی آندوسكوپی روده بزرگ است خطراتی همچون عفونت پارگی كولون و واكنش های بدن به داروهای مسكن دربردارد پزشكان تصمیم گرفتند روشی نوین بیابند كه انگیزه جدیدی برای سالخوردگان باشد تا به روش های تشخیصی سرطان كولون تن در دهند.

وسیله جدید محققان كه از چارچوب های تشخیصی سال 2002 تبعیت می كند روشی نوین و كم خطر برای تشخیص احتمال وجود سرطان روده بزرگ در سالخوردگان است .

بیماری سرطان در هر بافت یا عضوی از بدن انسان زمانی آغاز می شود كه سلول های آن برخلاف قوانین طبیعت و بدون كنترل رشد كنند این سلول های سرطانی با رشد غیرطبیعی باعث اختلال در عملكرد بافت عضو یا اعضایی از بدن می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha