لاغر شدن و رسیدن به وزن ایده‌آل از آرزوهای افرادی است که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند ولی در اغلب مواقع هوس خوردن شیرینی یا یک غذای خوشمزه مانع از این می‌شود که رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند و تکرار این امر به مرور باعث وخیم‌تر شدن وضعیت می‌شود.

سلامت نیوز: لاغر شدن و رسیدن به وزن ایده‌آل از آرزوهای افرادی است که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند ولی در اغلب مواقع هوس خوردن شیرینی یا یک غذای خوشمزه مانع از این می‌شود که رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند و تکرار این امر به مرور باعث وخیم‌تر شدن وضعیت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه فرهیختگان نوشت: پزشکان تغذیه همیشه توصیه کرده‌اند افرادی که قصد لاغری دارند باید در طول روز مراقب نوع تغذیه خود باشند و در این میان خوراکی‌هایی که هنگام عصر مصرف می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا با توجه به نزدیک شدن زمان خواب، سیستم‌های بدن عملکرد کندتری پیدا کرده و بخش اعظم چربی‌ها و مواد قندی جذب و درنهایت منجر به تجمع چربی در بدن می‌شود.  بعد از صرف شام از خوردن تنقلات و سایر مواد خوراکی خودداری کنید. این کار، حجم بیشتری از مواد لازم را در بدن جذب می‌کند. بنابراین در این زمان‌ها وقت خود را در آشپزخانه صرف نکنید. از سوی دیگر، افرادی که عادت دارند شب‌ها زود شام بخورند ممکن است موقع خواب احساس گرسنگی کنند از این رو، می‌توانند غذای سبک و سالمی را پیش از رفتن به رختخواب میل کنند. ولی نوع ماده غذایی باید به دقت انتخاب شود تا باعث اختلال در خواب نشود. میان‌وعده‌های سبک مانند شیر و خرما، سالاد و میوه بهترین گزینه برای رفع گرسنگی پیش از خواب است.
کیفیت خواب نقش موثری روی داشتن وزن ایده‌آل دارد. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که به قدر کافی نمی‌خوابند بیشتر دچار پرخوری می‌شوند و در نتیجه اضافه وزن و چاقی در آنها درصد بالاتری را تشکیل می‌دهد. در این میان افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند با انجام راهکارهای ساده‌ای پیش از خواب همچون کتاب خواندن و نوشیدن چای‌های گیاهی می‌توانند خواب راحتی را تجربه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha