شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 128244

یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه بهتر است زنان زمان بچه‌دار شدن خود را به تاخیر نیندازند، گفت: بهترین سن برای بارداری زنان سنین 18 تا 35 سال است.

سلامت نیوز: یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه بهتر است زنان زمان بچه‌دار شدن خود را به تاخیر نیندازند، گفت: بهترین سن برای بارداری زنان سنین 18 تا 35 سال است.

دکتر نجمه فائز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 18 تا 35 سالگی مناسب‌ترین دوره برای بارداری و مادر شدن است، چرا که احتمال برخی مشکلات در قبل و بعد از این سن، برای مادر و همچنین جنین وجود دارد.

این پزشک متخصص افزود: در حاملگی قبل از 18 سالگی احتمال حاملگی مولار( بچه خوره) در مادر وجود دارد. همچنین در سن بالای 35 سال، احتمال ابتلا به فشار خون بالا، دیابت و همچنین مرگ و میر مادر وجود دارد.

وی گفت: در بررسی و مطالعات انجام شده توسط محققان در 100 مورد از افراد مورد آزمایش نشان داده شده که 80 مورد مادران بالای 35 سال با وجود اقدامت درمانی، مشکلاتی برای مادر در حین بارداری ایجاد می‌شود. بنابراین توصیه آن است که زنان در فاصله این سنین باردار شوند.

وی با اشاره به دیگر خطراتی که مادران باردار بالای 35 سال را تهدید می‌کند، یادآوری کرد: احتمال سقط جنین، زایمان زودرس و جنین کوچک‌تر از حد طبیعی و... از جمله مشکلات در مادران بالای سن 35 سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha