معصومه ابتکار در وبلاگ شخصی خود از راه اندازی اولین خط تولید باطری های لیتیومی خبر داد و گفت :یکی از جهت گیری های مهم برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی است که آلودگی ندارند.

سلامت نیوز :معصومه ابتکار در وبلاگ شخصی خود از راه اندازی اولین خط تولید باطری های لیتیومی خبر داد و گفت :یکی از جهت گیری های مهم برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی است که آلودگی ندارند.

 

به گزارش سلامت نیوز معصومه ابتکار نوشت : تلاش گران و محققان پس از چند ماه فعالیت موفق شدند اولین خط تولید باطری لیتیومی که نسل جدید باطری در دنیاست را در ایران راه اندازی کنند. این اقدام راه را برای تولید موتورسیکلت و خودروی برقی در ایران باز می کند. یکی از جهت گیری های مهم برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی است که آلودگی ندارند.

برای تشکر از این تلاش ها به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز صبح از این خط تولید بازدید داشتیم.


وزیر صنعت در این بازدید گفت که در این خصوص در مقررات صادرات و واردات امسال در دولت تصویب کردیم که تعرفه ساخت و واردات خودروهای برقی و هیبریدی تقریباً صفر شود، یعنی 4 % که دریافت می شود مربوط به مالیات همه کالاهاست.

البته این مشوق کفایت نمی کند و دو هفته پیش بسته حمایتی برای تشویق تولید کنندگان و مصرف کنندگان خودروهای برقی وهیبریدی (دوستدار محیط زیست که آلایندگی کمتری دارد) برای تصویب به هیات دولت ارایه شد.

همچنین با شهرداری هم صحبت شد و قرار است شهرداری هزینه یک باطری موتورسیکلت های پاک را تقبل کند و این باطری برای چندسال قابل استفاده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha