علی‌رغم ممنوعیت در خرید و فروش و واردات فراورد‌ه‌های گوشتی خوک و گراز در کشور به نظر می‌رسد این محصولات غیر قابل دسترس نیستند.

سلامت نیوز :علی‌رغم ممنوعیت در خرید و فروش و واردات فراورد‌ه‌های گوشتی خوک و گراز در کشور به نظر می‌رسد این محصولات غیر قابل دسترس نیستند.

«اقتصادنیوز» نوشت: هرچند به نظر می‌رسد واردات و خرید و فروش برخی از کالاها و محصولات در کشور ممنوع است اما گاهی این ممنوعیت محدودیت چندانی در تهیه این محصولات ایجاد نمی‌كند. در هر کشوری با توجه با تفاوت در سلیقه‌ها، افکار و عقاید، هر فردی ممکن است متقاضی یک کالای به خصوص باشد که به نظر می‌رسد ممنوعیت در خرید و فروش آنها چندان هم مانع تغییر سلیقه نمی‌شود. هرچند شاید ممنوعیت‌ها دسترسی را دشوار کرده باشد.

یکی از محصولاتی که به لحاظ شرعی خرید و فروش آنها ممنوع است اما امکان تهیه آنها هرچند با دشواری در تهران وجود دارد، انواع کالباس و ژامبون خوک و گراز است. این در حالی است كه مصرف انواع گوشت خوك و گراز در عمده کشورهای اسلامی و ایران ممنوع است. مشاهدات میدانی حاکی از فعالیت برخی از فست‌فودی‌ها در سطح شهر تهران است که ساندویچ ژامبون خوک نیز در آنها فروخته می‌شود که عمدتا مشتریان آنها نیز اقلیت‌های دینی هستند.

اما خرید مستقیم کالباس خوک و گراز نیز غیرممکن نیست. یکی از فروشندگان این محصول که سفارش تلفنی دریافت می‌کند قیمت هر کیلو کالباس با گوشت خوک را ۴۷ هزار تومان و قیمت هر کیلو کالباس گراز را نیز ۵۵ هزار تومان عنوان می‌كند. البته این فرد درباره نحوه تهیه این دو کالا اطلاعاتی نمی‌دهد.  در همین مورد محمود بهشتیان، مشاور رئیس كل گمرک ایران به احتمال واردات این محصولات به صورت چمدانی از برخی از مرزهای کشور سخن می‌گوید و اضافه می‌كند: اجازه واردات هر کالایی به کشور وجود دارد، غیر از محصولاتی که به لحاظ شرعی حرام هستند.

وی تصریح می‌كند: گوشت خوک، گراز و فراورده‌های گوشتی از آنها شرعا حرام و واردات آنها به کشور ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha