قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در حال حاضر افزایش حق جذب در بخش دولتی و برای کارمندان رسمی محقق شده است و این برنامه هنوز شامل پرستاران قراردادی و شرکتی نمی‌شود.

تبعیض بین پرستاران قراردادی و رسمی

سلامت نیوز: قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری گفت: در حال حاضر افزایش حق جذب در بخش دولتی و برای کارمندان رسمی محقق شده است و این برنامه هنوز شامل پرستاران قراردادی و شرکتی نمی‌شود.

احمد نجاتیان در گفت‌وگو با آنا، در مورد چگونگی افزایش کارانه پرستاران اظهار کرد: اخیرا افزایش کارانه‌ پرستاران اتفاق نیفتاده است و تنها اقدام صورت گرفته در این زمینه، افزایش حق جذب پرستاران بخش دولتی بوده است. این حق جذب برای تمام کارکنان و بر اساس مدرک تحصیلی که برای دیپلمه و کاردان حدود 80هزار تومان،‌ برای کارشناسان 180 هزار تومان و برای مدارک بالاتر مبالغ بیشتری است، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر افزایش حق جذب در بخش دولتی و برای کارمندان رسمی محقق شده است و این برنامه هنوز شامل  پرستاران قراردادی و شرکتی نمی‌شود.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری با یادآوری اعتراض برخی از پرستاران غیر رسمی و دولتی نسبت به این اقدام تبعیض آمیز گفت: بخشی از این برنامه در قالب سطح تحصیلات پرستاران قابل دفاع است اما تبعیض بین پرستاران شرکتی، قراردادی و رسمی برای ما نیز قابل قبول و پذیرفته شده نیست. امیدواریم مسئولان زودتر در این مورد تصمیم گیری کرده بودند.

نجاتیان ادامه داد: امیدواریم با فعالیتی که در حال حاضر در زمینه تعرفه گذاری خدمات پرستاری و موافقت‌های انجام شده افزایش قابل توجهی در کارانه پرستاران صورت گیرد، بنابراین اگر بحث افزایش کارانه پرستاران به نتیجه برسد، قطعا شامل تمام پرستاران در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی تصریح کرد: قانون افزایش کارانه پرستاران از حدود 7 سال پیش تدوین شده است و این برنامه تاکنون افت و خیزهایی داشته و پس از اجرای طرح تحول که پرستاران با افزایش کار چشمگیری روبرو بودند، نسبت به میزان درآمد خود اعتراضاتی داشتند.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری یادآور شد: قانون تعرفه‌گذاری باید همزمان با طرح تحول سلامت اجرا می‌شد. اخیرا قول‌هایی در این زمینه  داده شده و جلسات کارشناسی در حال برگزاری است. این طرح به صورت آزمایشی در 5 بیمارستان کشور اجرا می‌شود و چنانچه در طول یک تا دو ماه آینده، نتیجه مطلوبی از این طرح به دست آید در سراسر کشور اعمال و اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • REZA ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    1 0
    اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید چرا آخرت خود را به دنیای دیگران میفروشید؟ اگر واقعا اطمینان دارید که کارانه پزشکان 5 ملیون تومان است چرا اجازه نمیدهید در این موضوع تحقیق و تفحص انجام شود و البته هنوز گروه پرستاری را آنقدر ارزش قائل نیستید که برای حرفشان اهمیتی دهید چرا که ما پرستاران را برده ی خود میدانید ایا با کارانه 5ملیونی میتوان در سال چندین بار به سفرهای خارج از کشور رفت و ماشینهای آخرین مدل سوار شد و در بلاترین و گرانقیمت ترین مناطق شهر زندگی کرد؟ واقعا دروغگویی تا چه حد؟کاش خدا را هم برای لحظه ای در نظر می گرفتید اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید