سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با اعلام اینکه خودروی بالای ۱۰ سال عمر، چهار برابر خودروی نو آلودگی تولید می‌ کند، گفت: حضور خودروهای فرسوده در شهر تهران و سایر کلانشهرها موجب تشدید آلودگی هوا می شود.

سلامت نیوز: سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس با اعلام اینکه خودروی بالای ۱۰ سال عمر، چهار برابر خودروی نو آلودگی تولید می‌ کند، گفت: حضور خودروهای فرسوده در شهر تهران و سایر کلانشهرها موجب تشدید آلودگی هوا می شود.

موید حسینی صدر در گفت و گو با پانا، با بیان این خبر اظهار داشت: حضور خودروهای فرسوده در شهر تهران و سایر کلانشهرها موجب تشدید آلودگی هوا می شود و در واقع هر خودرویی که بالای 10 سال عمر داشته باشد، چهار برابر خودروی نو آلودگی ایجاد می کند.
وی با بیان اینکه همکاری همه نهادهای دخیل در بحث مبارزه با آلودگی هوا ضرورت دارد، گفت: علاوه سازمان محیط زیست، خودروسازان، شهرداری و وزارت کشور، وزارت نفت و وزارت نیرو باید در موضوع آلودگی هوا همکاری کنند.
این نماینده مجلس با اشاره به تولید سوخت با استاندارد یورو4 خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد خودروهای با نشان استاندارد یورو 4 تولید کند، در حال حاضر همه خودرو‌ها یورو ۴ نیستند. از طرفی ناوگان فرسوده نیز باید اصلاح شود و قانون معاینه فنی خودروها هم به مدت سابق خود برگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha