متخصصان اطفال اعلام كردند: استفاده از یك پنكه ساده وقتی كه نوزاد خواب است،‌ می‌تواند میزان قال توجهی احتمال مرگ ناگهانی او یا SIDS را كاهش دهد.

‌این پژوهش از سوی متخصصان در انستیتو پزشكی كیسرپرماننت در آمریكا صورت گرفته است و برای اولین بار رابطه بین وضعیت تهویه اتاق و SIDS را نشان می دهد.

نتایج تحقیقات حاكی از آن است كه وقتی نوزادان در اتاقی می خوابند كه با یك پنكه هوای آن اتاق تهویه می شود خطر وقوع SIDS در مقایسه با نوزادانی كه در اتاق بدون پنكه می‌خوابند،‌72 درصد كاهش می‌یابد.

خوابیدن در یك اتاق با پنجره باز نیز می‌تواند خطر بروز این سندروم را كاهش دهد.

این گزارش در آخرین چاپ نشریه آرشیو "طب اطفال و نوجوانان" منتشر شده است.

دكتر دی-كن لی،‌اپیدمیولوژیست تولید مثلی در بخش پژوهشی كیسر در ایالت كالیفرنیا اظهار داشت: سندروم SIDS بسیار مخرب و مرموز است. ما هیچ نقطه ضعفی در یافته‌مان درباره مزیت استفاده از پنكه ندیده‌ایم اما حس مشتركی از كاربردهای ایمنی و البته سودمند آن وجود دارد. باید تذكر داد كه اگر فرزند شما نوپا است مراقب باشید انگشتان خود را وارد پنكه نكند.

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد با مرگ غیرمنتظره و اغلب بدون توجیه نوزاد مشخص می شود. هرچند كه احتمال وقوع آن پس از سن یكسالگی در كودك وجود دارد اما شایعترین زمان بروز SIDS‌ معمولا در شش ماه اول تولد است.

طبق آمار انستیتو SIDS آمریكا سالانه حدود 2500 مورد وقوع این سندرم در این كشور مشاهده می شود.

پنكه با افزایش تهویه و جابه‌جایی در هوا به پراكنده شدن هوای كربن دار و آلوده از اطراف بینی و دهان نوزادان در هنگام خواب كمك كرده و در نتیجه خطر مرگ نوزاد كاهش می‌یابد. در این تحقیق 497 نوزاد در 11 استان اطراف كالیفرنیا مورد مطالعه قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha