یکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 128377

طبق وعده مسئولان، قرار بود از سال تحصیلی جاری در مدارس بین دانش آموزان شیر توزیع شود که پس از کش و قوس های متعدد، مقرر شد اجرای این طرح با تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از اول آذر در مدارس کشور آغاز شود. پیگیری ها حاکی از آن است که این طرح که قرار بود به صورت یکپارچه در مدارس کشور اجرا شود؛ هنوز در برخی مقاطع و مدارس اجرا نشده است.

شیرهنوز به همه مدارس نرسیده است

سلامت نیوز: طبق وعده مسئولان، قرار بود از سال تحصیلی جاری در مدارس بین دانش آموزان شیر توزیع شود که پس از کش و قوس های متعدد، مقرر شد اجرای این طرح با تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار از اول آذر در مدارس کشور آغاز شود. پیگیری ها حاکی از آن است که این طرح که قرار بود به صورت یکپارچه در مدارس کشور اجرا شود؛ هنوز در برخی مقاطع و مدارس اجرا نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، در برخی مدارس مقطع متوسطه دخترانه مشهد در ناحیه یک صبح دیروز اول آذر توزیع شیر انجام شد، همچنین در مدارس ابتدایی دخترانه برخی نواحی دیگر همانند ناحیه ۵ مشهد نیز شیر توزیع شده است ولی در ناحیه یک مدارسی مانند مدارس دوره اول متوسطه وجود دارد که خبری از توزیع شیر در آن ها نیست توزیع شیر در یکی از مدارس دخترانه دوره دوم متوسطه ناحیه7نیز انجام نشده است. پیگیری از برخی مدارس پسرانه در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم نیز از اجرا نشدن این طرح خبر می دهند و برخی از آن ها تنها از ابلاغ بخشنامه مربوطه به مدرسه سخن می گویند ولی از توزیع شیر خبری نیست. در برخی شهرستان ها نیز گزارش ها از توزیع نشدن شیر حاکی است: برای مثال در بخش فیروزه نیشابور حتی ابلاغ بخشنامه هم صورت نگرفته است، به گفته یکی از مدیران مدارس پسرانه نیشابور تاکنون هیچ خبر و ابلاغی مبنی بر توزیع شیر در مدرسه انجام نشده است. مدیر این مدرسه می گوید: مدرسه ما تحت پوشش این طرح نیست، علت را که می پرسم، می افزاید: ظاهرا این طور است و فکر می کنم تنها برای مدارس نمونه و استعدادهای درخشان این طرح اجرا شود همان طور که سال گذشته بود و امسال ابلاغی به مدرسه در این باره نرسیده است اما به دنبال اعلام توزیع شیر در مدارس از هفته اول آذرماه، توزیع شیر در مناطق پایتخت از اولین روز آذرماه شروع شد. براساس گزارش خبرنگار خراسان از برخی مدارس در مناطق ۱۴،۸ و ۳ دخترانه و پسرانه تهران، توزیع شیر از روز گذشته آغاز شده است و حتی به گفته دانش آموزان و معلمان مدارس منطقه ۹ تهران، توزیع شیر در مدارس این منطقه از هفته گذشته شروع شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که توزیع شیر تنها در برخی مدارس و برخی شهرها آغازشده و این برنامه هنوز به صورت کامل اجرا نشده است. علت این مسئله را از مشاور اجرایی معاونت توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش که پیش از این از اجرای قطعی طرح توزیع شیر در مدارس از ابتدای آذر خبر داده بود جویا شدیم که وی به خراسان گفت: از اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی آموزش و پرورش برای این مرحله ازبرنامه، ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافت و از طریق خزانه به استان ها واریز شد تا توزیع شیر پاستوریزه را آغاز کنند.

منصور مجاوری ادامه داد: با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی تا حدود ۳ ماه امکان اجرای برنامه وجود دارد، ولی متاسفانه هنوز از محل هدفمندسازی یارانه ها یک ریال هم تخصیص پیدا نکرده است. در حالی که اگر ۳۰۰ میلیارد تومانی که مقرر بود از ستاد هدفمندی یارانه ها به این کار اختصاص یابد، زودتر ابلاغ شود دیگر هیچ مشکلی برای اجرای کامل طرح نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در تهران و برخی استان ها خرید شیر از کارخانجات به صورت ریز خرید صورت می گیرد تا قرارداد مناقصه آن ها انجام شود.
مهم ترین نکات

پیگیری از برخی مدارس در مقاطع مختلف درمشهدحاکی ازتوزیع نشدن شیر است.

برخی از مدیران تنها از ابلاغ بخشنامه مربوطه به مدرسه سخن می گویند.

با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی تا حدود ۳ ماه امکان اجرای برنامه وجود دارد.

متاسفانه هنوز از محل هدفمندسازی یارانه ها یک ریال هم تخصیص پیدا نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha