رئیس انجمن ارتوپدی ایران گفت: طی جلسه ای با رئیس سازمان نظام پزشکی و مسئولان وزارت بهداشت قرار شد برخی از کدها در حوزه ارتوپدی در کتاب ارزش گذاری نسبی تا پایان سال بازنگری و تغییر کند.

سلامت نیوز: رئیس انجمن ارتوپدی ایران گفت: طی جلسه ای با رئیس سازمان نظام پزشکی و مسئولان وزارت بهداشت قرار شد برخی از کدها در حوزه ارتوپدی در کتاب ارزش گذاری نسبی تا پایان سال بازنگری و تغییر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، غلامعلی عکاشه گفت: ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت که می‌رفت با خواست همکاران پزشک، مردم و تأثیرگذاری آن بر نظام سلامت، یک طرح فراگیر و ارزشمندی شود، در آخرین لحظات دچار تغییرات و نوساناتی شد که نه تنها نشان دهنده خواست جامعه پزشکی نبود.

وی با گلایه از اینکه چنین طرحی متباین و گاه مغایر خواست اولیه جامعه پزشکی خصوصا جامعه ارتوپدی است و با تغییرات ایجاد شده به صورت یک سند کم اعتبار در دسترس ما قرار گرفت، اظهار داشت: برای پیگیری این مسئله و تحکیم بخشیدن به پشتوانه وسیع انجمن ارتوپدی از طرح نظام سلامت، 19 آبان طی نشستی با رئیس کل سازمان نظام پزشکی و اعضای انجمن ارتوپدی، اعتراضات مطرح شد و قول ترتیب اثر به درخواست انجمن ارتوپدی داده شد.

وی در توضیح نتایج این جلسه، تصریح کرد: نتایج به ادامه بحث با مسئولان اجرایی وزارت بهداشت منجر شد که در آن جا باز هم با حضور زالی توافق برای تغییر برخی از کدها با اشتباه فاحش و سپس بازنگری مجدد در اصل کتاب و تطبیق آن با کتاب ماخذ تا پایان سال گرفته شد.

عکاشه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئولان سازمان نظام پزشکی در ارتباط با نظارت بر درمان، مستقیماً تمام اختیارات ارتباطی را بر عهده گرفته و باقی سازمان ها (مانند تعزیرات و بازرسی) برای هرگونه درخواست در کار اجرایی طرح متوقف شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha