معاون استاندار تهران گفت: در 6 ماه نخست مطالعات خود را در زمینه آلودگی هوا آغاز كردیم و از 6 ماهه دوم نیز مقابله با كارخانه ها و واحدهای صنعتی آلاینده را ترتیب اثر دادیم همین گام موثری در رسیدن هوای تهران به شكل سالم موثر بوده است.

سلامت نیوز: معاون استاندار تهران گفت: در 6 ماه نخست مطالعات خود را در زمینه آلودگی هوا آغاز كردیم و از 6 ماهه دوم نیز مقابله با كارخانه ها و واحدهای صنعتی آلاینده را ترتیب اثر دادیم همین گام موثری در رسیدن هوای تهران به شكل سالم موثر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حسن كریمی، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به موانع بحرانی پیش روی استان اظهار داشت: در این نشست ابتدا میزان آمادگی دستگاه های خدمت رسان در زمستان پیش رو را مورد بررسی قراردادیم كه با اعلام آمادگی دستگاههای دخیل در این حوزه، ‌راهدارخانه ها، ‌نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و شهرداری ها مشكلی به جهت خدمت رسانی به مردم و مسافران نخواهند داشت و به امید خدا و با تدبیر نیروهای مسئول در این راستا زمستان بی خطری را در پیش خواهیم داشت.

وی با اشاره به مشكلات بحران زا در استان تهران خاطرنشان كرد: تهران به شكل كلی منطقه حادثه خیزی است. ما در استان مناطق بحران زای تحت خطر سیل، رانش زمین، بهمن و اخیرا طوفان را داریم كه لازمه حل آن در این است كه مطالعات تخصصی دقیق در حوزه آن انجام و برنامه ریزی و تجهیزات لازم جهت مقابله با بحران های این مناطق فراهم شود.

معاون استاندار تهران تصریح كرد : در همین راستا با همكاری پژوهشكده بحران كشور و كارگروه های مرتبط، برنامه ریزی هایی را انجام دادیم كه امیدواریم طرح خوبی در این رابطه تهیه شود كه لازمه آن انجام مطالعات دقیق در شهرستانها خواهد بود.

وی افزود : متاسفانه در طول هشت سال گذشته تمامی این امور به شكل تجربی در شهرستانها انجام شده كه راهكارهای مقابله با مشكلات به شكل دقیق صورت نگرفته است كه باید این مهم نیز مرتفع شود.

كریمی اذعان داشت: در راستای این طرح شهرستانهای شمیرانات، دماوند، پردیس و فیروزكوه به عنوان مناطق پرخطرتر در اولویت بررسی قرارگرفت.

حسن كریمی تاكید كرد : شهر  تهران همواره در خطر زلزله قرار داشته و ما اولویت مان را در مدیریت بحران تهران در این زمینه قرار دادیم. البته در شهرستان شمیرانات هم بحث ریزش كوه جدی بوده كه به آن مهم هم توجه ویژه داشته ایم.

   ادامه مقابله با آلودگی هوا

معاون استاندار خاطرنشان كرد : ما در 6 ماه نخست مطالعات خود را در زمینه آلودگی هوا آغاز كردیم و از 6 ماهه دوم نیز مقابله با كارخانه ها و واحدهای صنعتی آلایندگی را ترتیب اثر دادیم همین گام موثری در رسیدن هوای تهران به شكل سالم موثر بوده است.

وی افزود : بنزین یورو 4 جایگزین بنزین های آلاینده در كشور شد و خوشحالیم كه همین امر هم باعث تلطیف هوای آلوده تهران شده است. در همین راستا بحث از رده خارج كردن خودروهای فرسوده در دستور كار قرار گرفت و اتوبوس های ناوگان عمومی با بهسازی و نوسازی به پالایش هوای تهران كمك زیادی كردند.

كریمی عنوان داشت : همچنین با همكاری وزارت نفت، ‌ وزارت كشور، ‌ استانداری تهران و شهرداری پایتخت 100 هزار خودروی فرسوده نیز از رده خارج خواهند شد.

استان تهران در پروژه آزادراه تهران پیگیر است

معاون توسعه امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به پروژه ساخت آزادراه تهران – شمال اظهار داشت : بخش كمی از این پروژه در محدوده استان تهران قرار دارد و بخش عمده آن در استان مازندران است. اگر این پروژه بر عهده استان تهران بود، مانند پروژه همت – كرج تا كنون ساخته و بهره برداری شده بود  با این وجود ما پیگیر ساخت این پروژه ملی هستیم تا شهروندان استان نیز بتوانند از این معبر اصلی كشور با سهولت بیشتری عبور كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha