رئیس انجمن علمی کار درمانی ایران با اشاره به هزینه ۷۰۰ هزار تومانی درمان یک مددجوی کاردرمانی در ماه بر لزوم پوشش بیمه‌ای این خدمات تأکید کرد.

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی کار درمانی ایران با اشاره به هزینه ۷۰۰ هزار تومانی درمان یک مددجوی کاردرمانی در ماه بر لزوم پوشش بیمه‌ای این خدمات تأکید کرد.

مهدی علیزاده زارعی رئیس انجمن علمی کار درمانی در گفت‌وگو با فارس، اظهارکرد: اگر اقدامات توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار نگیرد مراجعه کننده و خانواده وی به شدت از نظر مالی دچار مشکل خواهند شد چرا که یک نیازمند خدمات کار درمانی باید ماهیانه حدود 700 هزار تومان هزینه کند.

وی تصریح کرد: هر فرد باید در هر هفته 4 جلسه تحت خدمات کار درمانی قرار گیرد که این تعداد در ماه به 16 جلسه می‌رسد که اگر هزینه هر جلسه را 40 هزار تومان در نظر بگیریم رقمی سنگین یعنی در حدود 700 هزار تومان در ماه خواهد شد.

علیزاده خاطرنشان کرد: هم کاردرمانگر و هم مراجع خواستار حقوق خود هستند یعنی یکی به دنبال دریافت حقوق خدمات خود و دیگری به دنبال دریافت بهترین خدمات درمانی است بنابراین هردو تحت فشار هستند چرا که کار درمانگر برای نگه داشتن مراجعه خود تحت فشار بوده و مراجعه کننده برای پرداخت هزینه.

رئیس انجمن علمی کار درمانی ایران گفت: در مرحله اول مشکل تعرفه‌ها را برای کار درمان‌ها حل کرده‌ایم و تعرفه خوبی برای آن مد نظر قرار دادیم چرا که یکی از مشاغل سخت است و در مرحله بعد در صدد پوشش بیمه‌ای این خدمات هستیم تا بار مالی آن از دوش خانواده‌ها برداشته شود.

وی تأکید کرد: کودک نیازمند خدمات کاردرمانی نیازمند مراقبت‌های پزشکی و درمانی بیش از کودکان معمولی هستند چرا که هزینه نگهداری وی از هزینه نگهداری یک کودک نرمال بالاتر می‌شود که تمام این هزینه‌ها به خانواده تحمیل می‌شود.

علیزاده افزود: در بسیاری موارد خانواده‌ها برای کار درمانی مراجعه می‌کنند و زمانی که از نیاز مراجعه 4 جلسه در هفته آگاه می‌شوند از درمان منصرف می‌شوند بنابراین ما یک هزینه عاطفی نیز علاوه بر هزینه‌های مالی به این خانواده تحمیل کرده‌ایم چرا که خانواده متوجه می‌شود می‌توان کاری برای فرزند انجام داد ولی به علت مشکلات مالی از آن ناتوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha