مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی گفت: وزارت بهداشت باید وضعیت آلودگی آب تهران را به دقت بررسی و نتیجه صحیح را به مردم گزارش کند.

سلامت نیوز: مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی گفت: وزارت بهداشت باید وضعیت آلودگی آب تهران را به دقت بررسی و نتیجه صحیح را به مردم گزارش کند.

اسماعیل کهرم در گفت‌وگو با ایلنا در ارتباط با آلودگی آب تهران گفت: یکی از اعضای شورای شهر مسئله آلودگی آب تهران را عنوان کرده و همچنین اظهار کرده است که مستنداتی در این زمینه دارد، بنابراین وزیر بهداشت باید کمیته‌ای را تعیین کند تا این مستندات بررسی و جوابی صحیح و دقیق را به مردم بدهد.

وی با بیان اینکه اکنون ۴۹ درصد از آب شرب تهران از چاه‌ها تامین می‌شود، افزود: سفره‌های آب زیر زمینی تهران نیز توسط چاه های جدید که حاوی فاضلاب و فضولات انسانی هستند، احاطه شده است، بنابراین آلودگی آب تهران مسئله‌ای دور از ذهن نیست.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد: فضولات انسانی دارای مقدار زیادی آمونیاک هستند که این ماده تشکیل دهنده نیترات و نیتریت است که احتمال دارد این مواد از دیواره‌های چاههای جذبی وارد سفره آبهای زیر زمینی شود.

کهرم با اشاره به اینکه افزایش نیترات و نیتریت در آب می‌تواند برای سلامت انسان به ویژه کودکان و زنان باردار خطرناک باشد، افزود: در گذشته شاهد بودیم که سه چاه آب در مناطق ۱۹ و ۲۰ تهران به دلیل افزایش مقدار نیترات بسته شد، بنابراین وزیر بهداشت باید این مسئله را به صورت جدی و دقیق بررسی کند و سپس نتیجه قطعی را به مردم اطلاع دهد.

وی با اشاره به اظهارات وزیر اسبق بهداشت در مورد وضعیت آب تهران گفت: خانم وحید دستجردی نیز قبلا اظهار کرده بودند که آب تهران برای زنان باردار مناسب نیست اما ایشان پس از مدتی از سمت خود برکنار شدند، بنابراین نتوانستند نظرات تکمیلی و کامل‌تری در این زمینه بدهند.

این فعال محیط زیست گفت: بنابراین تا مشخص شدن نتیجه این مسئله توصیه می‌کنم که مردم آب آشامیدنی خود را بجوشانند و سپس صرف کنند، همچنین اگر می‌خواهند از آب معدنی استفاده کنند، در زمینه انتخاب شرکت‌های آب معدنی دقت کنند زیرا در گذشته برخی تخلفات در این زمینه گزارش شده بود.

وی در پایان افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به لابراتوارهایی که در اختیاردارد، آب تهران را آزمایش کند و نتیجه‌اش را در اختیار مردم بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha