دختری 22 ساله بر اثر استفاده از ابزار مانیکور مشترک مبتلا به ایدز شده است.

سلامت نیوز: دختری 22 ساله بر اثر استفاده از ابزار مانیکور مشترک مبتلا به ایدز شده است.

به گزارش نامه نیوز به نقل از یاهو نیوز، بدترین اتفاقی که ممکن است در یک سالن آرایش ناخن برای خانم ها اتفاق بیوفتد این است که رنگ ناخن مطابق رنگ اولیه مورد نظر آنها نباشد و یا ناخن آنها زیاد کوتاه شود.

اما مانیکور برای یک دختر 22 ساله برزیلی احتمال مرگ را بوجود آورد.

این خانم جوان که به تازگی سوزه مجله AIDS Research and Human Retroviruses شده مبتلا به بیماری ایدز است، بدون آنکه هیچکدام از راه های متداول انتقال ایدز را تجربه کرده باشد. او هرگز رابطه جنسی نداشته، عمل انتقال خون انجام نداده و روی بدن او خالکوبی مشاهده نمی‌شود.

پزشکان پس از آزمایش‌های اولیه به بررسی دقیق گفته‌های این دختر جوان پرداختند تا سرنخی از علت ابتلا به بیماری پیدا کنند.

تنها احتمال موجود پس از این بررسی ها، امکان ابتلا به ایدز از طریق استفاده مشترک از ابزار مانیکور دختر عموی بیمار اعلام شد که وی نیز مبتلا به این بیماری است.

این تحقیقات این سوال را بوجود آورد که آیا ابزار مانیکور می تواند باعث انتقال ایدز شود؟

دکتر رولند هرشو متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه ایلینوی شیکاگو در پاسخ به این سوال گفت: این امر امکان پذیر است. هر وسیله تیزی می تواند عامل انتقال باشد.

با وجود اینکه ممکن است اشخاص زیادی پیدا نشوند که ابزار مانیکور خود را با کسی که می‌دانند مبتلا به ایدز است مشترکا استفاده کنند اما نگرانی در این باره می‌تواند خیلی فراتر از این حرف‌ها باشد.

مسئله مهم تر تعداد زیاد سالن‌های آرایش و استفاده این سالن‌ها از این ابزار است و اینکه آیا نکات بهداشتی در استفاده از این ابزار به صورت کامل رعایت می‌شود یا نه؟

بر اساس آمار، در 75 درصد از از بیش از 48 هزار سالن آرایشی که در کشور پیشرفته‌ای چون آمریکا وجود دارد، نکات بهداشتی و ضد عفونی کردن این ابزار ها به صورت کامل صورت نمی‌گیرد.
با این اوصاف این سوال بوجود می آید که در کشور ما خطر انتقال ایدز از این طریق چقدر می تواند اهمیت داشته باشد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha