مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین و تنظیم لایحه ساماندهی بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی خبر داد و گفت: این لایحه در آینده ای نزدیک پس از بازنگری از طریق دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین و تنظیم لایحه ساماندهی بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی خبر داد و گفت: این لایحه در آینده ای نزدیک پس از بازنگری از طریق دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، ولی‌الله نصر با بیان این مطلب، گفت: اکنون لایحه ساماندهی بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی تنظیم شده است که پس از بازنگری از طریق دولت برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، افزود: تاکنون در میان دستگاه‌های متولی ساماندهی بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی بیشترین حمایت‌ها از سوی بهزیستی انجام شد، با این حال امیدواریم وزارت بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی در تبیین و تشریح اقدامات بهزیستی در رفع مشکلات بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی، تصریح کرد: سال 1379 کمیته‌ای در وزارت بهداشت و درمان مسئول پیگیری مشکلات این بیماران بود که زیرمجموعه‌های بسیاری داشت که در رأس آنها وزارت و بهداشت و درمان وظیفه درمان و جراحی و سازمان بهزیستی کشور بحث توانمندسازی این گروه را برعهده داشتند، اما متأسفانه دستگاه‌های مرتبط در این راستا اقدامی انجام ندادند و در تأمین هزینه جراحی که بعضاً 50 میلیون تومان بود، مشارکت نکردند.

نصر، ادامه داد: هزینه درمان و جراحی این بیماری سنگین است و مشمول هیچ‌یک از خدمات بیمه‌ای نیست و بعضاً سودجویانی در این رابطه نسبت به اغفال مبتلایان و شیوع آسیب اجتماعی اقداماتی را انجام می‌دهند که باید با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و سازمان خدمات بیمه‌ای، یکی از هزینه‌های درمان این افراد کاسته شود.

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، شناسایی و معرفی مراکز جراحی موفق و جراحان زبده در کشور را یکی از مواد لایحه ساماندهی بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی برشمرد و گفت: متأسفانه اکثر این بیماران از خانواده طرد می‌شوند، لذا باید بتوانیم از آنها حمایت‌های اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم تا بتوانند به کانون خانواده برگردند و نسبت به توانمندسازی و خودکفایی خود گام بردارند.

وی با بیان اینکه در راستای تصویب لایحه ساماندهی بیماران مبتلا به اختلالات هویت جنسی، مشکلات هویت اجتماعی بعد از جراحی در ثبت احوال، اخذ مجوز از پزشک قانونی برای عمل جراحی و معضلاتی همچون تعیین و تکلیف حوزه نظام وظیفه، دانشگاه‌ و خوابگاه‌های این افراد مرتفع می‌شوند، در پایان یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع چندی پیش کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشستی با سازمان بهزیستی کشور، وزارت بهداشت و درمان، ناجا و چند تن  از اساتید دانشگاه در این خصوص به مذاکره نشست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha