عضو شورای عالی نظام پرستاری از اجرا نشدن قانون تعرفه خدمات پرستاری در بیمارستان‌های منتخب خبر داد و گفت: جامعه پرستاری هیچ اعتقادی به اجرایی شدن این طرح ندارد. در حقیقت این نشان دهنده سرکار گذاشتن جامعه پرستاران است.

باز هم خلف وعده وزارت بهداشت در اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری

سلامت نیوز: عضو شورای عالی نظام پرستاری از اجرا نشدن قانون تعرفه خدمات پرستاری در بیمارستان‌های منتخب  خبر داد و گفت: جامعه پرستاری هیچ اعتقادی به اجرایی شدن این طرح ندارد. در حقیقت  این نشان دهنده سرکار گذاشتن جامعه پرستاران است.

محمد شریفی مقدم در گفت‌وگو با میزان، درباره تعرفه خدمات پرستاری اظهار کرد: جامعه پرستاری هیچ اعتقادی به اجرای آزمایشی قانونی که هشت سال پیش توسط مجلس به تصویب رسیده است، ندارد. در حقیقت نظام پرستاری تلاش‌های زیادی برای اجرای سراسری این قانون در کشور کرد که متاسفانه تمامی تلاش‌ها منجر به اجرای آزمایشی این طرح در 7 بیمارستان شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که قرار بود این طرح از اول آذر در بیمارستان‌های منتخب اجرا شود، افزود: طرح مورد نظر تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است که این نشان دهنده سرکار گذاشتن جامعه پرستاران است.

شریفی مقدم در ادامه با بیان این مطلب که قرار بود با اجرای طرح تحول سلامت خدمات کیفی‌تر شود، اظهار کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت، کیفیت خدمات پرستاری پایین تر آمده است، چرا که بار سیستم بهداشت درمان زیاد شد. این در حالی است که نیروی پرستاری باید در اجرای این طرح مهیا می‌شد که این کار صورت نگرفت.

وی با بیان این مطلب که وزارت بهداشت، تنها برای ماندگاری پزشکان برنامه ریزی کرد، گفت: در حقیقت در طرح تحول سلامت هیچ توجهی به جامعه پرستاری نشده است و  قشر پرستاری شاهد اختلاف متوسط 100 برابری پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان هستند و تا زمان برقراری عدالت از به این موضوع پافشاری خواهد کرد، در حقیقت آنها معتقد هستند که اگر تعرفه پرستاری هم‌تراز کشورهای دیگر اجرایی نخواهد شد آن را حداقل به 3 برابر برساند.

شریفی مقدم در ادامه با بیان این مطلب که وزارت بهداشت می‌توانست با اجرای قانون تعرفه گذاری در راستای طرح نظام تحول سلامت مردم از خدمات بهداشت و درمان راضی نگه دارد، افزود: در حقیقت فشار روی خدمات پرستاری زیاد شد واین امر سبب شد تا پرستاران انگیزه‌ای برای فعالیت نداشته باشند. و تنش‌های زیادی این قشر به‌وجود آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Mrf ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    6 0
    مثل همیشه وزارت پزشکان دنبال وقت کشی میباشد نباید به آنها اعتماد کرد فقط به فکر خودشان بوده و هیچگاه به بقیه گروه توجه نداشتند
    • رحمانی ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
      6 0
      پیر فرزانه ما "مجلس در راس امور است" اما این آقای وزیر خط امامی ثابت کردند که مجلس در هیچ جای امور نیست.چرا که مصوبات مجلس راپشیزی بها نمی دهند وقوانین یک شبه خودشون را اجرا می کنند.
  • REZA ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    2 0
    اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید چرا آخرت خود را به دنیای دیگران میفروشید؟ اگر واقعا اطمینان دارید که کارانه پزشکان 5 ملیون تومان است چرا اجازه نمیدهید در این موضوع تحقیق و تفحص انجام شود و البته هنوز گروه پرستاری را آنقدر ارزش قائل نیستید که برای حرفشان اهمیتی دهید چرا که ما پرستاران را برده ی خود میدانید ایا با کارانه 5ملیونی میتوان در سال چندین بار به سفرهای خارج از کشور رفت و ماشینهای آخرین مدل سوار شد و در بلاترین و گرانقیمت ترین مناطق شهر زندگی کرد؟ واقعا دروغگویی تا چه حد؟کاش خدا را هم برای لحظه ای در نظر می گرفتید اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید
  • رضا ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    2 1
    اصولا پرستاران شان و منزلت اجتماعی ندارند و با آنها مانند شهروند درجه دو برخورد می کنند. این برای عامه جامعه است و برای وزارت بهداشت بطور خاص پرستار غلام حلقه بگوش پزشک است و این اربابان ما هستند که بر ما منت گذاشته و قوانین را برای ما تعیین و اجرا میکنند حتی تخصصی ترین قوانین پرستاری.
  • خدیجه اسدی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    1 0
    وزارت بهداشت در طرح تحول پزشک مداری کار کرده است این طرح فقط به سود پزشکان بوده وزارت بهداشت معتقده که پرستاران با هر شرایطی مجبورند کار کنند ولی این دودش در دراز مدت به چشم مردم خواهد رفت اینها دارند جیب پزشکان را پر می کنند قانون درست باشد نیازی به پول ریختن به جیب پزشکان نیست انان نیز مثل پرستاران موظوند کارشان را درست انجام بدهند این کارهای وزارت بهداشت حذف کردن صورت مسئله است.تو ی درمان کردن کتب غربی را معیار می دانند چرا در پول دادن بین پرسنل به سبک غرب عمل نمی کنند آیا در غرب به خاطر اینکه پزشک درست و قانونی کار کند پول بیت المالو که سهم همه است در جیب پزشکان میریزند .