دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 128492

برای معالجه هر بیماری لازم است که علت آن تشخیص داده شود. اما گاهی حتی بهترین پزشکان هم در تشخیص بیماری دچار اشتباه می شوند و برخی علایم را با علامت های مشابه بیماری دیگر اشتباه می گیرند.

علایمی که حتی پزشک را گمراه می‌کند

سلامت نیوز: برای معالجه هر بیماری لازم است که علت آن تشخیص داده شود. اما گاهی حتی بهترین پزشکان هم در تشخیص بیماری دچار اشتباه می شوند و برخی علایم را با علامت های مشابه بیماری دیگر اشتباه می گیرند.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه خراسان نوشت: از جمله این علایم عبارت است از؛

سوزش و تکرر ادرار. تشخیص: عفونت لوله ادراری علت دیگر: درد مثانه

در صورتی که علایم شناخته شده عفونت لوله ادراری پس از مصرف یک دوره آنتی بیوتیک از بین نرفت، از پزشک بخواهید کشت ادرار تجویز کند. در صورت منفی بودن نتیجه، می توان احتمال وجود مشکل «نشانگان درد مثانه» را داد. نشانه دیگری که مرتبط با «نشانگان درد مثانه» است و نه عفونت لوله ادراری، تب نداشتن است.

تنگی نفس هنگام ورزش: تشخیص: برونشیت علت دیگر: آسم بر اثر ورزش

اگر آسم دارید و ورزش کردن حمله آسم ایجاد می کند، علت تشدید آسم ورزش کردن است، زمانی که فرد در شرایط معمولی، حالت طبیعی دارد اما با ورزش کردن دچار سنگینی در قفسه سینه، خس خس سینه، سرفه های حاد و تنگی نفس می شود این علائم به برونشیت شباهت دارد( به طور کلی این علایم بر اثر عفونت لوله تنفسی فوقانی رخ می دهد. ) در صورتی که پس از تشخیص ناراحتی بهتر نشدید، به متخصص ریه مراجعه کنید.

*سرگیجه و احساس از هوش رفتن هنگام ورزش: تشخیص:  کمبود آب علت دیگر: قند خون پایین

کمبود مایعات می تواند باعث سرگیجه شود. اگرچه قند خون پایین هم علت دیگر آن است. اگر داروی دیابت مصرف می کنید، احتمال افت قند خون وجود دارد. اگر ساعت های طولانی ورزش می کنید و قند خونتان پایین است، ۳۰ دقیقه قبل از ورزش غذاهای سبک شامل چربی های سالم، کربوهیدرات و پروتئین مصرف کنید.

* بدخلقی و افزایش وزن: تشخیص: افسردگی علت دیگر: کم کاری تیروئید:

بسیاری از مشکلات می تواند این علامت را به وجود بیاورد. با یک آزمایش ساده می توان این بیماری را تشخیص داد. تیروئید، به عملکرد درست قلب، مغز و متابولیزم بدن کمک می  کند.

* سردردهای مزمن: تشخیص: تنش های عضلانی مربوط به استرس علت دیگر: دندان قروچه / عفونت دندان:

حتی میگرن می تواند به دندان مربوط باشد، به گفته متخصصان علت دندان قروچه می تواند بر اثر آپنه خواب باشد و اغلب دندان پزشکان می توانند دستگاه هایی را توصیه کنند که آپنه خواب را درمان می کند و دندان قروچه و سردردها را کاهش می دهد.

برخی وقت ها عکسبرداری از دندان، عفونت دندان را نشان می دهد. بدون اینکه علامتی ایجاد کرده باشد؛ اگر هنگام غذا خوردن یا با فشار دادن دندان روی هم احساس درد می کنید شاید نیاز به درمان عفونت و درمان ریشه پیدا کنید.

* دندان درد: تشخیص شایع: عفونت دندان علت دیگر: سینوزیت:

این دو با هم چه ارتباطی دارند؟ کف سینوس نزدیک انتهای ریشه دندان است. اگر سینوزیت، دندان درد ایجاد کند، داروی رفع احتقان بینی می تواند مفید باشد.

درد دندان در قسمت مسدود می تواند علامت عفونت سینوس ها باشد.

* کاهش وزن: خستگی مفرط و اسهال: تشخیص: بیماری کرون (التهاب روده): علت دیگر: بیماری سیلیاک (اختلال خود ایمنی روده باریک):

اگرچه حساسیت به گلوتن می تواند علایم یاد شده را ایجاد کند اما احتمال کمی وجود دارد که علایم کرون مانند خون ریزی، درد معده و تب ایجاد کند. آزمایش خون افراد مبتلا به بیماری کرون می تواند دلایل التهاب را نشان دهد. با انجام آزمایش خون می توان بیماری سیلیاک را تشخیص داد.

* تنگی نفس، گرفتگی عضله شکم و سفت شدن گردن: تشخیص: فیبرومیالژی علت دیگر: بیماری لایم (نوعی عفونت)

این عفونت در صورت درمان نشدن می تواند به مفصل ها سرایت کند و درد مشابه فیبرومیالژی ایجاد کند. اگر در محلی زندگی می کنید که کنه دارد و دچار علایم شدید احتمال ابتلا به بیماری لایم وجود دارد.

* سوزن سوزن و بی حس شدن دست ها: تشخیص: سندروم تونل کارپل:

علت دیگر: سندروم توراسیک اوت‌لت، (یا سندروم نشانگان خروجی قفسه سینه):سندروم توراسیک اوت‌لت، فشرده شدن عصب هایی است که از گردن و سینه خارج می شود و مانند سندروم تونل کارپل بی حسی و حالت سوزن سوزن شدن ایجاد می کند و باعث لخته شدن خون می شود. علایم توراسیک اوتلت قسمت بیشتری را دربر می گیرد. در حالی که تونل کارپل تنها کف دست و عضله شست را تحت تاثیر قرار می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha