دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای خشونت علیه زنان 25 نوامبر 2014 برابر با 4 آذر ماه جاری ضمن تاکید براینکه هر فرد مسئولیتی برای جلوگیری و خاتمه خشونت علیه زنان و دختران دارد خواستار نابودی کلیشه ها و شیوه برخورد منفی جنسیتی شد.

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی امحای خشونت علیه زنان 25 نوامبر 2014 برابر با 4 آذر ماه جاری ضمن تاکید براینکه هر فرد مسئولیتی برای جلوگیری و خاتمه خشونت علیه زنان و دختران دارد خواستار نابودی کلیشه ها و شیوه برخورد منفی جنسیتی شد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

خشونت مبتنی بر جنسیت و روابط جنسی شدیدترین گونه نابرابری نظام مند و جهانی است که به وسیله زنان و دختران تجربه می گردد. این نوع خشونت هیچ مرز جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی نمی شناسد. در سراسر جهان از هر سه زن، یک نفر در مقطعی از زندگی از طریق خشونت فیزیکی یا جنسی از تجاوز و خشونت خانگی گرفته تا آزار در محل کار و تهدید در فضای اینترنت رنج می برد.

تنها در سال جاری، بیش از 200 دختر در نیجریه ربوده شده اند؛ ما شاهد اعترافات واضح زنان عراقی در باره تجاوز و بردگی جنسی در طی درگیری بوده ایم؛ دو دخترمدرسه ای هندی مورد تجاوز قرار گرفته، کشته شده و ازدرخت آویزان شدند و در ایالات متحده آمریکا موارد خبرساز خشونت جنسی در تیم های ورزشی و پردیس های دانشگاهی وجود داشته است.

زنان و دختران در تمامی کشور ها و محله ها خشونت را تجربه می کنند اما این جرایم غالبا گزارش نشده و مخفی می مانند. ما باید به این سکوت خاتمه دهیم. به همین دلیل است که روز جهانی امحای خشونت علیه زنان امسال بر تلاش های بنیادی برای افزایش آگاهی به نام "محله خود را نارنجی کنید" متمرکز است. در اطراف  سازمان ملل متحد در نیویورک، سختمان دبیر خانه و ساختمان امپایر استیت همه با رنگ نارنجی روشن می شوند و به همین منظور بسیاری مراسم دیگر در سراسر جهان و رسانه های اجتماعی برنامه ریزی شده است.

هر فرد مسئولیتی برای جلوگیری و خاتمه خشونت علیه زنان و دختران دارد که با به چالش کشیدن فرهنگ تبعیض آمیزی آغاز می گردد که اجازه می دهد خشونت علیه زنان و دختران ادامه یابد. ما باید کلیشه ها و شیوه برخورد منفی جنسیتی را نابود کنیم، قوانین برای جلوگیری و خاتمه تبعیض و استثمار معرفی کرده و به اجرا در آوریم و قیام کنیم بر عیله سوء رفتار درهرجا که آن را مشاهد می کنیم. ما باید همه اقدامات خشونت آمیز را محکوم ، برابری را در محل زندگی کاری و خانه برقرار نماییم و تجربه روزانه زنان و دختران را متحول کنیم.

زمانی تصور می شد استیفای حقوق زنان  تنها مربوط به خود آنان است، اما امروزه مردان و پسران بیشتر و بیشتری شرکای واقعی در مبارزه برای توانمند سازی زنان می شوند. دو ماه قبل، اینجانب نهضت مردان برای زنان که جنبش همبستگی جهانی برای برابری جنسیتی است که نیمی از بشریت را برای حمایت از نیمی دیگر به میدان می آورد به جهت منفعت همگان معرفی کردم.

همه ما نقشی برای ایفا کردن داریم و اینجانب  شما را ترغیب به ایفای  نقش خود می نمایم. اگر ما باهم در خانه، جوامع، کشور ها و صحنه بین المللی متحد شویم می توانیم تبعیض و بی کیفرمانی را دگرگون کرده  و  افکار و سنت هایی را متوقف کنیم که خشونت ننگین جهانی علیه زنان و دختران را تشویق، انکار و تحمل می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha