پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12850

رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی همزمان با روز جهانی کودک گفت:54 درصد حوادث در کودکان پسر و 46درصد در کودکان دختر در کشور رخ می دهد.

دکتر"حامد برکاتی "  به مناسبت روز جهانی کودک در گفت و گو با ایرنا افزود: شعار امسال روز جهانی کودک تحت عنوان" حوادث و ایمنی کودکان " نامگذاری شده که باید به این شعار توجه بیشتری کرد.
وی با بیان اینکه حوادث مهمترین علت مرگ کودکان ایرانی است ، اظهار داشت : علت مرگ 28درصد از کودکان ایرانی به دلیل رخ دادن حوادث است و دیر رساندن آنان به مراکز درمانی بر این امر بیشتر دامن می زند.
برکاتی ادامه داد:همچنین بر اساس گزارشهای موجود در وزارت بهداشت ،دو سوم مرگ‌های کودکان یک تا 59 ماهه کشور در بیمارستان‌ها اتفاق می افتد و 13 درصد مرگ‌ها نیز به علت بیماری‌های حاد و مزمن تنفسی و هشت درصد بیماری‌های عفونی از جمله انگلی و اسهالی است.
به گفته وی ،استاندارد نبودن کمربند ایمنی خودرو و نشستن کودکان در صندلی جلو ی خودرو برای آنان خطرآفرین است و منجر به رخ دادن حادثه می شود که باید والدین توجه بیشتری کنند و حداقل کودکانشان را در صندلی جلوی خودرو قرار ندهند.
برکاتی تصریح کرد: توجه به سلامت روح و جسم فرد از دوران کودکی در پیشگیری از مسائلی که ممکن است در بزرگسالی روی دهد، موثر است ، ما باید به کودکان ارج نهیم و به سلامت آنان از جمله تغذیه ،پوشاک ، بهداشت و غیره اهمیت دهیم.
وی درعین حال تاکید کرد: والدین باید دقت کنند وقتی کودکشان دچار بیماریهای عادی مانند سرماخوردگی ، یبوست و غیره می شود از دادن داروهای موجود در خانه خودداری کرده و به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha