پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12852

دبیر کل سازمان ملل در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت روان با اشاره به این واقعیت که اختلالات روانی در تمامی فرهنگ ها و تمامی مراحل زندگی روی می دهد، گفت: سلامتی بدون وجود سلامت روان میسر نیست.

در متن پیام "بان کی مون " که یک نسخه ازآن به ایرنا نمابر شده آمده است :اختلالات روانی از مشکلات بهداشتی هستند و غالبا با فقر،به انزوا کشانده شدن و شرایط نامساعد اجتماعی همراهند و بیشتر اوقات در حین درگیری و بلایا بروز می کنند.
دراین گزارش آمده است : نظام های بهداشتی در دنیا با چالش های عمده ای در اجرای مراقبت بهداشت روان و صیانت از حقوق بشر افراد با اختلالات حاد رویارو هستند ،منابع موجود ناکافی بوده ،نابرابر پخش شده و به گونه ای ناکارآمد مورد استفاده قرار گرفته اند در نتیجه اکثر افراد دارای اختلالات روانی هیچگونه مراقبتی دریافت نمی کنند.
بان کی مون دراین پیام متذکر شده است:افزایش خدمات باید یکی از اولویت ها باشد ،برنامه عمل فاصله در بهداشت روان مربوط به سازمان جهانی بهداشت که در ماه جاری معرفی شد،سیاست های مورد نیاز برای ارتقای مراقبت بهداشت روان با کاربرد اقدامات مقرون به صرفه در زمینه استفاده از منابع را مورد شناسایی قرار داد.
"این برنامه تمام دولتها،کارگزاری های چند جانبه ،اهداکنندگان ،سازمان های بهداشت عمومی ،متخصصان بهداشت روان و گروههای مصرف کننده را برای حمایت از بیماران روانی فرامی خواند."
در این گزارش بان کی مون تصریح کرده است :به گونه ای فراتر باید اقدام بیشتر انجام دهیم تا آگاهی از بهداشت روانی در تمامی جنبه های سلامت و سیاست های اجتماعی ،برنامه ریزی نظام بهداشتی ، مراقبت های اولیه و ثانویه بهداشت عمومی ادغام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha