رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این هفته به احتمال زیاد بحث بودجه وزارت بهداشت در مجلس مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود که پیش بینی می‌شود بودجه این وزارتخانه ۲۰ درصد افزایش یابد.

بودجه وزارت بهداشت افزایش می‌یابد

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: این هفته به احتمال زیاد بحث بودجه وزارت بهداشت در مجلس مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود که پیش بینی می‌شود بودجه این وزارتخانه ۲۰ درصد افزایش یابد.

عبدالرضا عزیزی در گفت‌وگو با آنا افزود: قوانین بودجه‌ای دایمی و غیرقابل تغییر هستند. تنها چیزی که تغییر می‌کند رقم بودجه است که  آن هم به خاطر تورمی که در کشور وجود دارد به  نظر می‌رسد 20 درصد افزایش  بودجه وزارت بهداشت را در بودجه 93 شاهد باشیم.

نماینده مردم شیروان افزود: فعالیت‌های وزارت بهداشت به خصوص در حوزه ارائه خدمات ارزان، تسهیلاتی که برای مردم در نظر گرفته می‌شود و توجه به مناطق کم برخوردار، باعث می‌شود رضایت نماینده‌ها حاصل و بودجه نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه با همه فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام شده است به فعالیت‌های جدی‌تر نیاز داریم تا مشکلات متعدد موجود در حوزه بهداشت و درمان کشور برداشته شود، اظهار کرد: به نظر من با روند فعلی اوضاع خوبی خواهیم داشت اما به هر حال پایان سال معلوم می‌کند که تحولات در حوزه بهداشت چقدر است و مشکل کمبود نیروی انسانی این حوزه برطرف می‌شود یا خیر!

عزیزی به حضور نیروهای متخصص در مناطق محروم نیز اشاره کرد و افزود: وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت دفاع منعقد کرده است که بر اساس آن می‌تواند چند هزار نیرو  را در مناطق محروم به شکل پیام‌آور مستقر کند. اگر این طرح عملیاتی شود و در کنار آن داروهای مکمل و بهداشت زنان و کودکان در مناطق محروم مورد توجه قرار گیرد،‌ نظام سلامت به طور واقعی دچار تحول شده است.

وی اظهار کرد: البته همه می‌دانند که اجرای طرح‌های مختلف در حوزه بهداشت و درمان نیاز به زمان زیادی دارد و اگر فرصت داده شود به نظر اقدامات خوبی انجام خواهد شد، در حال حاضر نیز به خصوص در بحث درمان، رضایت‌مندی مردم افزایش یافته است و در بحث بهداشت هم قضاوت را بایدبه چند ماه آینده موکول کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص سهم وزارت بهداشت از یارانه‌ها عنوان کرد: سال‌های پیش طرح پرداخت بخشی از سود یارانه‌ها به وزارت بهداشت عملی نشد اما امسال درصد خوبی از یارانه‌ را به وزارت بهداشت می‌پردازیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رهگذر ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    ای کاش بجای افزایش بودجه وزارتخانه پزشکان نظارت بر عملکرد و هزینه کرد بودجه های قبلی را افزایش می دادند نه اینکه در این چاه ویل پول بیت المال را سرازیر نمایند تا بنا به گفته معاونت اموزشی در راستای خدمت به مرردم در مناطق محروم در مرحله چهارم طرح بارتقا هتلینگ اعضای هیئت علمی بیمارستانهای اموزشی مد نظر است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟