دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

سالانه میلیون‌ها نفر از مردم جهان برای تماشای شگفتی‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی سایر ملل راهی سفر می‌شوند، اما در این میان برخی از گردشگران تنها با هدف استفاده از مواد مخدر کوله‌بار سفر می‌بندند!

سلامت نیوز: سالانه میلیون‌ها نفر از مردم جهان برای تماشای شگفتی‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی سایر ملل راهی سفر می‌شوند، اما در این میان برخی از گردشگران تنها با هدف استفاده از مواد مخدر کوله‌بار سفر می‌بندند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پدیده عجیب گردشگری مواد مخدر به نوعی از گردشگری اطلاق می‌شود که در آن افراد برای استفاده از مواد مخدری که در کشور خودشان ممنوع و یا غیر‌قانونی است، راهی کشورهای دیگر می‌شوند که در آنجا محدودیت کمتری برای استفاده از این مواد افیونی وجود دارد.

در اروپا کشور هلند و بویژه پایتخت آن شهر آمستردام یکی از مقاصد اصلی گردشگران مواد مخدر است که در‌ آن نگرشی آزاد نسبت به استفاده و خرید و فروش حشیش وجود دارد. عامل رونق این پدیده منفی در گردشگری جهان قوانین متفاوتی است که در رابطه با استفاده از مواد مخدر در سراسر جهان وجود دارد.

دولت هلند در ماه می‌ سال 2011 اعلام کرد که از ورود گردشگران به کافه‌های عرضه‌کننده مواد مخدر در استان‌های جنوبی جلوگیری خواهد کرد و به تدریج این قانون را در سراسر کشور اجرایی می‌کند، اما این طرح هیچ‌گاه به یک قانون تبدیل نشد و گردشگران تا به امروز بصورت آزادانه به کافه‌های مواد مخدر در سراسر هلند مراجعه می‌کنند.

اما هلند تنها کشوری نیست که مورد توجه گردشگران مواد مخدر است و در پایتخت استرالیا و جنوب آن نیز رویکردی آزاد نسبت به استفاده از مواد مخدر وجود دارد.

از دیگر مقاصد این نوع گردشگری می‌توان به مالانا در هند، کوه‌های ریف در مراکش، روستاهای آمازونیا در آفریقای جنوبی و البته کشورهای پرو، مکزیک و کلمبیا اشاره کرد.

درآمد گردشگری مواد مخدر سود مستقیم و قابل توجه برای اقتصاد کشورها مقصد ندارد و بیشتر موجب افزایش جرم، افزایش قابل ملاحظه معتادان می‌شود و تنها سود‌های کلانی را به جیب توزیع‌کنندگان و دلالان مواد مخدر سرازیر می‌کند.

آمریکای جنوبی همواره به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی کوکائین در سراسر جهان شناخته می‌شود و متأسفانه سالانه تعداد زیادی از گردشگران تنها به قصد استفاده و خرید مواد مخدر به این منطقه و کشورهایی چون کلمبیا سفر می‌کنند که این امر منجر به افزایش خشونت در این مناطق و در نتیجه امنیت پائین گردشگران واقعی شده است.

دسترسی آسان به مواد مخدر، قارچ‌های توهم‌زا و ماری‌جوانا از انگیزه‌های اصلی بخش قابل ملاحظه‌ای از گردشگرانی است که به کشور‌های آسیای جنوب‌شرقی سفر می‌کنند.

اما آنچه بیشتر این گردشگران فراموش می‌کنند این که در بسیاری از کشورهایی که محبوب گردشگران مواد مخدر است استفاده از این مواد کاملا آزاد نیست و بعضاً مجازات‌های سنگینی دارد و همین امر بسیاری از گردشگران را راهی زندان‌های کشورهای دیگر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha