مدیرکل سازمان بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: کودکانی که پیش دبستانی می روند 20 درصد بیشتر از دیگر کودکان از مشکلات اجتماعی در آینده مصون می مانند.

دکتر تهمینه شکیب  در حاشیه مراسم آغاز طرح یک وعده غذایی گرم در روستامهدها در مشهد افزود: در حال حاضر از یک هزار و 100 مهد در خراسان رضوی 555 روستا مهد مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به افزایش استقبال روستاییان در ثبت نام کودکان در روستامهدها اذعان داشت: امسال نسبت به سال گذشته 13 هزار کودک بیش از سال گذشته به پیش دبستانی می آیند.

وی با تاکید بر شعار روز جهانی کودک، عنوان کرد: کودکان را باید برای کودکی کردن آزاد بگذاریم و کنترل منطقی نسبت به آنها داشته باشیم تا در کنار رشد یافتن این نیاز آنها به نحو احسن تامین شود.

وی ایجاد تعامل بین مهد و خانواده را یک ضرورت دانست و افزود: در صورت وجود همکاری بین مهد و خانواده کودکان به توفیق برای تربیت آنها خواهیم رسید و مهدها می توانند بیشتر به مسائل مربوط به بچه ها رسیدگی کنند.

دکتر شکیب در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری 15 میلیارد ریال یارانه ی دولت جهت تغذیه روزانه یک وعده غذای گرم برای کودکان مهدها است که نسبت به سال گذشته حدود یک میلیارد ریال افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha