مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از مذاکرات انجام شده برای پرداخت بخشی از بدهی های دولت به این سازمان در لایحه بودجه 94 خبر داد و گفت: در سال جاری تا کنون 2 هزار میلیارد تومان از مطالبات خود را دریافت کرده ایم.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از مذاکرات انجام شده برای پرداخت بخشی از بدهی های دولت به این سازمان در لایحه بودجه 94 خبر داد و گفت: در سال جاری تا کنون 2 هزار میلیارد تومان از مطالبات خود را دریافت کرده ایم.

سید تقی نوربخش در گفتگو با مهر در مورد بدهی دولت به تامین اجتماعی افزود:میزان بدهی دولت تا پایان سال گذشته 60 هزار میلیارد تومان بود که امسال نیز تعهد 15 هزار میلیارد تومانی دولت که قرار بود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود به آن اضافه شد و در مجموع طلب سازمان با توجه به سود و بدهی سالانه 90 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 93 خواهد بود.

وی در مورد پرداخت بدهی های دولت نیز گفت: از کل میزان طلب تامین اجتماعی در سال جاری تاکنون 2 هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی از پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی در لایحه بودجه سال 94 خبر داد و گفت: مذاکرات لازم برای پرداخت بدهی ها انجام شده و در تلاش هستیم تا میزان پرداخت نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

نوربخش در مورد تدوین برنامه پنج ساله ششم تامین اجتماعی تاکید کرد: تیم کارشناسی و متخصص چندین ماه است که روی این برنامه استراتژیک بررسی می کند و نتایج این کار کارشناسی بزودی در قالب یک برنامه مدون ارائه می شود.

به گفته وی ، برنامه های رفاهی بازنشستگان مانند مستمری ، معیشت و مسکن، پرداخت وام و ... از اولویتهای سازمان تامین اجتماعی است که تمامی این موارد در برنامه پنج ساله تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی از افزایش مبلغ و ام پرداختی به بازنشستگان خبر داد و گفت: در سال جاری نسبت به قبل اعتبارات مربوط به وام بازنشستگان افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین به الکترونیکی کردن پرونده های بیمه ای در سطح کشور اشاره کرد و گفت: با این کار از میزان مراجعات مردم به شعب کاسته می شود به طوریکه براساس آمارهای به دست آمده در سال جاری میزان مراجعات 3 میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha