مشاور معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور سلامت روان گفت : خدمات درمان و ترک اعتیاد در دل نظام سلامت گنجانده می شود.

سلامت نیوز: مشاور معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور سلامت روان گفت : خدمات درمان و ترک اعتیاد در دل نظام سلامت گنجانده می شود.

احمد حاجبی در همایش پیشگیری از مصرف مواد در دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی با حضور معاونین دانشجویی، فرهنگی و بهداشتی 11 دانشگاه علوم پزشکی، در مشهد افزود: نگاه وزارت بهداشت به اعتیاد به عنوان یک بیماری و اختلال است لذا به عنوان متولی سلامت در کشور وظیفه دارد به فرد معتاد به عنوان یک بیمار خدمات ارائه نماید.

وی گفت : در راستای تغییر نگرشهای مثبت به این بیماری آرزوی دیرینه در این حوزه در شرف وقوع است.

مشاور معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور سلامت روان افزود: جای گرفتن خدمات پیشگیری و درمان سوءمصرف مواد مخدر در دل نظام سلامت آرزویی است که در آینده نزدیک برآورده می شود.

وی ادامه داد: تاکید معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز بر این نکته می باشد که راه و مسیر قطعی و فعلی در این معاونت به سمت تحقق همین امر است.

دکتر حاجبی در ادامه گفت : هدف، ارتقا کیفیت زندگی دانشجویان به روش اجرای پیشگیری جامعه محور است به این معنا که با آموزش و آگاه سازی بخشی از دانشجویان، این گروه در بین سایر دانشجویان به عنوان 'گروه همتا' اقدام به ترویج آموزشها نمایند.

وی افزود: 'همایش پیشگیری از مصرف مواد در دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی' برای نخستین بار برگزار شده لذا در گروهبندی انجام شده در سایر استانها نیز ادامه می یابد.

مشاور معاونت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور سلامت روان گفت: دانشجویان امیدهای آینده مملکت هستند لذا انحراف حتی معدودی از افراد این قشر به سمت مصرف مواد مخدر به هر دلیلی، برای آینده کشور نگران کننده خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به جایگاه خانواده در پیشگیری از گرایش جوانان و دانشجویان به مصرف مواد مخدر اظهارداشت: مطالعات نشان می دهد 65 درصد افراد عمدتا به دلیل ناآگاهی و فقدان دانش کافی گرفتار معضل اعتیاد می شوند.

مشهد، شیراز، تبریز، مازندران، زاهدان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، اراک، هرمزگان و گناباد به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.ک/2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha