معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اعلام آغاز ارائه خدمات بهداشتی در حاشیه شهرها گفت: مراکز بهداشتی برای ۱۰میلیون حاشیه نشین تا پایان سال آینده تکمیل می‌شوند اما طرح پزشک خانواده فعلاً فقط در دو استان فارس و مازندران اجرا می‌شود.

سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اعلام آغاز ارائه خدمات بهداشتی در حاشیه شهرها گفت: مراکز بهداشتی برای ۱۰میلیون حاشیه نشین تا پایان سال آینده تکمیل می‌شوند اما طرح پزشک خانواده فعلاً فقط در دو استان فارس و مازندران اجرا می‌شود.

علی اکبر سیاری در گفت و گو با فارس درباره زمان اجرای فاز بهداشتی طرح تحول سلامت توضیح داد: فاز بهداشتی طرح تحول سلامت خیلی وقت است که شروع شده ظاهراً رسانه ها خبر ندارند. این بخش از طرح تحول سلامت شامل ۶ طرح و ۸ پروژه است.

 

وی گفت: یکی از بخشهای آن ارائه خدمات بهداشتی برای بیش از ۱۰ میلیون نفر ساکنان حاشیه شهرهاست که فقط یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر آنها حاشیه نشینان شهر مشهد هستند.

 

وی در پاسخ به پرسش فارس درباره کیفیت خدماتی که به حاشیه نشینان ارائه می شود گفت: برای حاشیه نشینان پزشک مستقر نمی شود بلکه یک نفر کارشناس مراقبت از سلامت خواهد بود که وظیفه رسیدگی به سلامت ۴ هزار نفر را در حاشیه شهرها به عهده خواهد داشت.

 

سیاری درباره زمان کامل شدن ارائه این خدمات برای حاشیه نشینان نیز گفت: ارائه خدمات بهداشتی و مراقبت از سلامت برای حاشیه نشینان شروع شده و فکر می‌کنم تا پایان امسال یا سال آینده تکمیل شود.

 

معاون بهداشتی وزیر بهداشت ادامه داد: علاوه بر خدمات بهداشتی به حاشیه نشینان و ورود واکسن پنجگانه به شبکه بهداشتی کشور، گسترش خدمات بهداشتی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر نیز بخشی از فاز بهداشتی طرح تحول سلامت است.

 

وی گفت: برنامه پزشک خانواده نیز فعلاً در دو استان فارس و مازندران اجرا می شود که جزئی از فاز بهداشتی طرح تحول سلامت محسوب می شود.

 

سیاری ادامه داد: افزایش آگاهی به مردم برای خودمراقبتی از سلامت نیز بخش دیگری از فاز بهداشتی طرح تحول سلامت است که در حال اجراست.

 

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: طرح تحول بهداشتی ۸ پروژه پشتیبان نیز دارد که شامل بازسازی و نوسازی ۱۹۵۵ خانه بهداشت در روستاها، تعمیر ۸۸۴ مرکز بهداشتی- درمانی، تجهیز ۱۹۵۸ مرکز بهداشتی دیگر، ایجاد ۱۴۴۸ خانه برای زیست پزشکان مقیم در مناطق محروم و ایجاد ۶۸۳ مرکز خدمات دندانپزشکی در شبکه بهداشتی کشور است.

 

وی گفت: علاوه بر آن تعداد داروهای موجود در شبکه بهداشتی-درمانی کشور از ۴۴۰ قلم به ۲۴۰۰ قلم افزایش پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha