معاون وزیر بهداشت از تعرفه‌دار شدن هفت خدمت طب ایرانی و اسلامی خبر داد و افزود: در تلاشیم تا تمامی خدمات از قبیل: حجامت تر و خشک، بخور، حقنه، فتق و... تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت از تعرفه‌دار شدن هفت خدمت طب ایرانی و اسلامی خبر داد و افزود: در تلاشیم تا تمامی خدمات از قبیل: حجامت تر و خشک، بخور، حقنه، فتق و... تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

محمود خدادوست، معاون طب ایرانی و اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص ورود طب سنتی به کتاب‌های درسی دانش آموزان، گفت: هم اکنون کارگروهی به منظور آماده‌سازی محتوای این مباحث تشکیل شده است منتها بخش اصلی طرح مربوط به وزارت آموزش و پرورش است که چنین محتواهای را وارد کتاب‌های درسی کند. چرا که موضوعات دستگاه‌های مختلف برای اضافه کردن در محتوای درسی زیاد است که این امر در نشست‌های مشترک دو وزارتخانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی به بحث بیمه خدمات طب سنتی نیز اشاره کرد و گفت: پس از ابلاغ کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، هفت خدمت طب ایرانی و اسلامی نیز که تاکنون فاقد تعرفه بود، تعرفه دار شد و در گام بعدی نیز جلسات کارشناسی متعددی با دبیرخانه شورای عالی بیمه به منظور تحت پوشش بیمه قرار دادن این خدمات خواهیم داشت.
معاون طب ایرانی و اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه هیچ خدمت طب ایرانی و اسلامی تحت پوشش بیمه نیست، گفت: ما در تلاشیم تا تمامی خدمات از قبیل: حجامت تر و خشک، بخور، حقنه، فتق و... تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.
خدادوست با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری طب سنتی به ریاست وزیر بهداشت، اظهار کرد: با توجه به رویکرد وزارت بهداشت در جهت تأمین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد مردم و جامعه و با التفات به اینکه طب ایرانی با قدمت چند هزارساله و ریشه‌دار بودن در فرهنگ و باورهای مردم با تکیه بر دانش بومی و ظرفیت داخلی در کنار طب رایج در یک تعامل منطقی و عالمانه می‌تواند نقش بی‌بدیلی در بهبود کیفیت زندگی ایفا کند لذا به منظور ساماندهی مناسب حوزه طب سنتی در کشور، شورای سیاست‌گذاری طب سنتی با ابلاغ وزیر بهداشت تشکیل شد.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در جهت عملیاتی کردن سیاست‌های کلان سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه طب سنتی ایرانی اسلامی، سیاست‌گذاری در جهت ارتقای سطح ارائه خدمات بهداشتی درمانی با رویکردهای عدالت در سلامت، تأکید بر پیشگیری و فرهنگ خود مراقبتی و اصلاح سبک زندگی بر اساس آموزه‌های طب ایرانی و بسترسازی و ارائه راهکارهای اجرایی مناسب جهت ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت و ساماندهی آن بخش از مباحثی است که در این شورا باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون طب ایرانی و اسلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: جهت‌دهی امور پژوهشی به سمت رفع نیازهای جامعه با رویکردهای سلامت‌نگر، مرجعیت علمی و حمایت از پژوهش‌های پایه و کاربردی در حوزه طب ایرانی، سیاست‌گذاری و تلاش مستمر در جهت توانمندسازی دست‌اندرکاران حوزه سلامت به ظرفیت و قابلیت‌های طب ایرانی و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد و توجه به رویکرد حکیم پروری در امر آموزش و اعتلای کارکردهای انجمن‌های علمی و تخصصی طب سنتی از طریق ترغیب مشارکت آن‌ها در زمینه‌های مرتبط و ممکن نیز بخش دیگری از مباحثی است که در دستور کار این شورا قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha