رییس هیات مدیره انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به افزایش قیمت علوفه گفت: در شش ماه دوم سال مهمترین مشکل صنایع غذایی کمبود شیر خواهد بود.

به گزارش گروه دریافت خبر سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی هجدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران،  دکتر محمد حسینی با بیان این مطلب  افزود: افزایش قیمت علوفه در کشور باعث شده که دامدارها  دام های خود را به علت نداشتن صرفه اقتصادی نگه ندارند  لذا دامداران به فکر فروش دام های خود هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون نقدینگی مهمترین مشکل صنایع غذایی کشور محسوب می شود گفت: این مشکل باعث قفل شدن و خوابیدن  صنایع غذایی  می شود  لذا دست مدیران برای ایجاد نوآوری در این حوزه بسته است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری دولت از اختصاص وام تسهیلات به صنعتگران خودداری کرده است، گفت: این امر باعث شده دستاندرکاران صنایع غذایی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند.
دکتر حسینی  افزود: اگر دولت سیاست های خود را در بخش صنایع غذایی تغیر و مشکلات موجود این بخش را برطرف کند، صنایع غذایی نیاز به یارانه دولتی ندارد.
وی با بیان اینکه "مالیات بر لباس کودک و مواد غذایی در همه جای دنیا معاف است"، گفت: بحث شکل گیری مالیات بر  ارزش افزوده  در کشور باعث تاثیرگذاری صنایع غذایی می شود که باید فکری جهت جلوگیری از تورم و ضرر های احتمالی شود.
رییس هیات مدیره انجمن صنایع غذایی ایران در ادامه به بحران اقتصادی امریکا اشاره کرد و گفت: دولت امریکا برای جلوگیری از این بحران 700 میلیون دلار یارانه بلاعوض را وارد بازار خود کرده است.
حسینی با  انتقاد از شرایط موجود اظهار داشت: متاسفانه صنایع غذایی نیز مانند سایر صنایع با مشکلات زیادی به ویژه در زمینه حمل ونقل و تعزیرات مواجه است به طوریکه کالاهایی که جزو لیست قیمت گذاری نیست به این لیست افزوده شده است.
وی همچنین در خصوص وضعیت بازارهای داخلی گفت : درحال حاضرتولید کالاهای صنایع غذایی مازاد برنیاز جامعه است و این در شرایطی است که کارخانجات فقط از 30 تا 50 درصد ظرفیت خود برای تولید استفاده می کنند.
رییس هیات مدیره انجمن صنایع غذایی افغانستان، عراق آفریقا ، کشورهای شمالی، جنوب و آسیای میانه را  از مهمترین بازارهای هدف محصولات ایرانی دانست.
گفتنی است، هجدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران 24 و 25 مهر ماه سال جاری با همکاری استانداری خراسان رضوی ،دانشگاه فردوسی مشهد، پارک علم و فناوری خراسان، پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی، انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران و سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی در پارک علم و فناوری خراسان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha