شنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12862

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه ایران کلکسیون صنایع غذائی مختلف است، گفت: علی رغم تمامی خشکسالی ها و کم آبی های کشور، وضعیت صنایع غذایی مناسب است.

به گزارش گروه دریافت خبر سلامت نیوز به نقل ازروابط عمومی هجدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران، دکتر سید حسن علم الهدایی افزود: مهمترین مشکل ما در کشور خشکسالی است اما می توان از طریق به کارگیری روش های علمی و فناوری های نوین به راحتی این مشکل را ساماندهی کرد.

وی با اشاره به اینکه بحث غذا در جهان یک مبحث استراتژیک است، گفت: صنایع غذایی برای ما نیز به عنوان یکی از مسائل حیاتی مطرح است زیرا در این صنعت با محدودیت منابع روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه منطق می گوید باید یافته های علمی را در صنایع غذایی به کار گیریم، افزود: بنابراین به نظر می رسد هرچه سریعتر برای جلوگیری از بحران کمبود غذا، بحث به کارگیری دانش و فناوری را در صنایع غذایی مطرح کنیم زیرا استفاده از دانش و فناوری باعث افزایش بهره وری می شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های غذا بحث اجتماعی و روانی آن است، اظهار داشت: هم اکنون برقرار کردن تعادل مناسب بین مصرف مواد غذایی و استفاده به موقع از آنها به عنوان یکی از موضوعات مهم صنایع غذایی در داخل و خارج کشور مد نظر است.

علم الهدایی با اشاره به اینکه ما باید ضمن توجه به محدودیت منابع به فکر تامین انرژی و کالری مورد نیاز  مردم باشیم، گفت: متاسفانه اکثر افراد جامعه در زمینه استفاده مناسب از مواد غذایی دچار مشکل هستند که از  مشکل سوء تغذیه رنج می برند.

علم الهدایی ادامه داد: لذا باید با برگزاری همایش ها، کنفرانس ها و  نمایشگاههای مرتبت در زمینه صنایع غذایی به فکر الگوسازی و استفاده مناسب از مواد غذایی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری خراسان مهمترین مرکز فناوری شرق کشور است، گفت: این پارک با داشتن پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در زمینه فرآورده های کشاورزی و غذایی به عنوان یکی از قطب های اصلی کشور محسوب می شود.

گفتنی است، هجدهمین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران 24 و 25 مهر ماه سال جاری با همکاری استانداری خراسان رضوی ،دانشگاه فردوسی مشهد، پارک علم و فناوری خراسان، پژوهشکده علوم و صنایع غذایی خراسان رضوی، انجمن متخصصین علوم و صنایع غذایی ایران و سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی در پارک علم و فناوری خراسان برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha