مهمترین راه پیشگیری از پوسیدگی دندانها استفاده از نخ دندان است.

دكتر مهیار شهبازی مقدم، دبیر انجمن متخصصین دندانپزشكی ترمیمی ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: اهمیت استفاده از نخ دندان 10 برابر بیشتر از مسواك زدن می‌باشد؛ چرا كه تنها وسیله‌ای است كه می‌تواند بین دندانها را كه محل بیشترین تجمع پلاك و پوسیدگی در دندانهاست تمیز كند.

وی گفت: استفاده از مسواك و همچنین فلوراید چه به صورت خمیر دندان و چه به صورت استفاده موضعی توسط دندانپزشك و همچنین استفاده از فلوراید در آب‌ شرب و مصرف حداقل از مواد قندی و همچنین مراجعه منظم به دندانپزشك از راه‌های دیگر حفظ سلامت دندان‌ها می‌باشد كه مجموعا تا 90 درصد از ایجاد پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه جلوگیری می‌كنند.

شهبازی مقدم گفت: متاسفانه یكی از مشكلاتی كه هم اكنون در جامعه با آن روبرو هستیم برخورد صرفا مكانیكی با بیمار توسط همكاران دندانپزشك است. به عنوان مثال بیمار با یك دندان پوسیده به دندانپزشك مراجعه می‌كند و پس از رفع پوسیدگی و درمان، ‌با چند پوسیدگی مجدد بازمی‌گردد و دلیل آن عدم توجه به عامل اصلی ایجاد عفونت و پوسیدگی و همچنین عدم توجیه بیمار و ارائه راهكارهای پیشگیرانه برای وی می‌باشد.

وی افزود: پوسیدگی دندان به عنوان یكی از شایع‌ترین بیماریهای عفونی در دنیا، نیازمند بررسی عوامل میكروبی و باكتریایی در محیط دندان و حركت در جهت رفع آنها، آموزش های لازم به بیمار در جهت استفاده از وسائل بهداشتی مناسب و توجه به رژیم غذایی مناسب می‌باشد.

دبیر انجمن متخصصین دندانپزشكی ترمیمی ایران همچنین با اشاره به ارائه آخرین روشهای درمانی بیماریهای دندان و استفاده از مواد جدید در دندانپزشكی ترمیمی و زیبایی در جریان هشتمین كنگره انجمن متخصصین دندانپزشكی ترمیمی ایران گفت: هدف اصلی این كنگره كه با شعار «در مسیر اعتلا» و در تاریخ 22 تا 24 آبان ماه 1387 در هتل المپیك تهران برگزار می‌شود معرفی روشها و سیستمهای نوین در دندانپزشكی ترمیمی است كه امروزه در دنیا با تحولات شگرفی روبرو بوده و این حرفه را هرچه بیشتر به سمت دندانپزشكی كم آسیب سوق داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha