معاون وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت یارانه شیر بهار امسال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: براساس تفویض اختیار صورت گرفته از سوی معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی، تصمیم‌گیری برای چگونگی پرداخت یارانه و حمایت از دامداران در سال جاری به جمع‌بندی و تصمیم وی بستگی دارد.

سلامت نیوز: معاون وزیر جهاد کشاورزی از پرداخت یارانه شیر بهار امسال در آینده نزدیک خبر داد و گفت: براساس تفویض اختیار صورت گرفته از سوی معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی، تصمیم‌گیری برای چگونگی پرداخت یارانه و حمایت از دامداران در سال جاری به جمع‌بندی و تصمیم وی بستگی دارد.

حسن رکنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با تشکل‌های بخش خصوصی و اتحادیه دامداران جلسات مشترک بسیاری برگزار شد و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که یارانه 225 میلیارد تومانی شیر بهار امسال به صورت نقدی در اختیار دامداران قرار بگیرد.

وی افزود: براین اساس به زودی اعتبارات هر استان توزیع شده و در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی تعلق یارانه به شیر خام تولیدی 9 ماهه امسال و چگونگی حمایت از دامداران براساس تفویض اختیار صورت گرفته از سوی معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور به وزیر جهاد کشاورزی منوط به تصمیم‌گیری و جمع‌بندی وزیر جهاد کشاورزی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تاکیدات بسیار وزیر جهاد کشاورزی، دامداران مسلما مورد حمایت قرار خواهند گرفت و برنامه‌ حمایتی از دامداران ادامه دارد.

لازم به ذکر است، یارانه شیر که از سال گذشته همچنان از سوی دولت پیگیری و تصویب می‌شد در سال جاری ادامه پیدا کرد؛ به گونه‌ای که دولت پس از گذشت شش ماه در سال 1393 تصمیم گرفت 225 میلیارد تومان برای یارانه دامداران در نظر بگیرد. از سوی دیگر 450 میلیارد تومان دیگر برای یارانه شیر در نیمه دوم سال جاری در نظر گرفت که البته هنوز تصویب نشده است.

گرچه دامداران از تصویب و پرداخت دیرهنگام یارانه و عدم تصمیم‌گیری دولت برای حمایت از آنها در تابستان امسال گله دارند، اما به نظر می‌رسد امسال یارانه مصوب دولت برای دامداران زودتر از سال گذشته به دست تولید‌کنندگان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha