رییس اداره میانسالان وزارت بهداشت، از توزیع بسته‌های آموزشی ویژه بانوان و ارایه مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیرانه در مراكز بهداشت و درمان كشور به عنوان برنامه‌های روز ملی سلامت زنان نام برد و افزود: برای سومین سال متوالی در كشور 28 مهر ماه با شعار «سلامت زنان محور توسعه» به عنوان روز ملی سلامت زنان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری روز ملی سلامت زنان را حساس سازی جامعه زنان و سایر بخش‌های مرتبط با سلامت برشمرد و افزود: در سال‌های گذشته سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها نظیر سازمان نظام پزشكی و انجمن‌ها به فراخور توان خود از برنامه‌های این روز حمایت كردند.

وی، به اعلام آمادگی شهرداری‌ها و كمیته مشاور امور زنان ریاست جمهوری و سایر انجمن‌ها برای حمایت از برنامه‌های این روز اشاره كرد و افزود: محوریت برنامه بر روی بحث‌های مراقبتی و پیشگیرانه است تا برای بیماری‌ها با تشخیص زودهنگام، درمان مناسب ارایه شود.

دكتر پسته‌ای، با اشاره به بیماری‌هایی چون سرطان، پرفشاری خون، قلب و عروق،‌ دیابت و چاقی افزود: در سال‌ جاری زنان با مراجعه به مراكز بهداشتی درمانی سراسر كشور خدمات مراقبتی پیشگیرانه را دریافت می‌كنند و با آموزش ضمن دریافت خدمات مناسب از كیفیت و طول عمر بیشتری برخوردار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha