مدیرعامل سازمان بیمه سلامت٬ از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 500 کودک کار وخیابانی در جریان اجرای طرح تحول سلامت خبر داد وگفت: روند پوشش بیمه این گروه هنوز متوقف نشده و اگر بهزیستی٬ NGOها یا خود کودکان برای دریافت بیمه ثبت نام کنند نسبت به بیمه کردن آن‌ها خارج از نوبت اقدام خواهیم کرد.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت٬ از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 500 کودک کار وخیابانی در جریان اجرای طرح تحول سلامت خبر داد وگفت: روند پوشش بیمه این گروه هنوز متوقف نشده و اگر بهزیستی٬ NGOها یا خود کودکان برای دریافت بیمه ثبت نام کنند نسبت به بیمه کردن آن‌ها خارج از نوبت اقدام خواهیم کرد.

انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت وگو با خانه ملت٬ با یادآوری اولویت سازمان بیمه سلامت کشور برای تحت بیمه قرار دادن کودکان خیابانی و همچنین کار٬ گفت: تاکنون این سازمان توانسته 500 کودک خیابانی را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهد.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه کودکان خیابانی شناسایی و دارای دفترچه بیمه می‌شوند٬ افزود: برای شناسایی این نوع کودکان چون اغلب با مشقت‌هایی همراه است نیازمند همکاری و تعامل ان‌جی او ها و همچنین بهزیستی هستیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر اینکه هدف این سازمان بیمه کردن تمامی افراد در کشور است٬ تصریح کرد: با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کودکان خیابانی بسیاری از معضلات اجتماعی نیز از جمله نداشتن آمار دقیق از تعداد آن‌ها مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما نباید تنها به بحث درمان بپردازیم، افزود: در کنار توجه به مباحث درمانی، باید خدمات مشاوره‌ای که هزینه‌های اضافی بسیاری را به سازمان‌های بیمه‌گر تحمیل می‌کند نیز بررسی شوند.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد مهم‌ترین حلقه بیمه شدن کودکان خیابانی و کار هستند٬ گفت: تاکنون تمام کودکانی که از طریق NGO ها به سازمان بیمه سلامت معرفی شدند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه  قرار گرفته‌اند.

ارایه خدمات بیمه‌ای دهان و دندان به کودکان کار

وی با تاکید بر اینکه دفترچه‌هایی که در اختیار کودکان خیابانی قرار گرفته از اثر بخشی و کارآمدی خوبی برخوردار است٬ ادامه داد: بسته خدمتی ما برای کودکان خیابانی تقریبا بسته کاملی است یعنی خدمات سلامت دهان و دندان را هم شامل می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره چگونگی شناسایی کودکان کار٬ گفت: یکسری از این کودکان را سازمان بیمه سلامت شناسایی کرده و ما بقی را تشکل‌های مردمی و همچنین ان‌جی او ها معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در زمینه شناسایی کودکان خیابانی و کار برای حمایت‌های بیمه‌ای مهمترین مرجع NGOها هستند.

محسنی‌بندپی با تاکید بر اینکه راه زیادی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن تمامی کودکان خیابانی پیش روی سازمان بیمه سلامت قرار دارد٬ گفت: در حال حاضر حدود 500 نفر از این نوع کودکان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند ولی روند پوشش بیمه آنان متوقف نشده و اگر بهزیستی٬ NGOها یا خود کودکان برای دریافت بیمه ثبت نام کنند نسبت به بیمه کردن آن‌ها خارج از نوبت اقدام خواهیم کرد.

حذف تدریجی دفترچه درمانی با ارایه کارت ملی در بیمارستان‌های دولتی

وی از حذف تدریجی دفترچه در مراکز بیمارستانی-بستری در 4 مرکز استان کشور از جمله فارس٬ مازندران٬ اصفهان و تهران خبر داد و گفت: با حذف دفترچه کسانی که به مراکز درمانی دولتی مراجعه می‌کنند نیازی به ارایه دفترچه ندارند.

رئیس سازمان بیمه سلامت٬ با بیان اینکه افراد می‌توانند با ارایه کارت ملی یا شماره ملی به عنوان سامانه در بیمارستان‌های دولتی که اچ آی اس فعال دارند از خدمات درمانی بهره‌مند شوند٬ گفت: با حذف دفترچه بیمه درمانی اقدامات بیمه ای و درمانی به صورت بیمه نامه الکترونیکی انجام می‌شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha