سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 128654

معمولا مشکلات اقتصادی در زندگی مشترک باعث ایجاد مشکلات پنهان در ارتباط عاطفی بین زن و شوهر می‌شود. در واقع مشکلات و بحران‌های اقتصادی در خانه باعث می‌شود موضوعات قبلی که زن و شوهر از آن رنجیده‌اند، بزرگ‌تر دیده و مشکلاتشان بیشتر شود.

سلامت نیوز:معمولا مشکلات اقتصادی در زندگی مشترک باعث ایجاد مشکلات پنهان در ارتباط عاطفی بین زن و شوهر می‌شود. در واقع مشکلات و بحران‌های اقتصادی در خانه باعث می‌شود موضوعات قبلی که زن و شوهر از آن رنجیده‌اند، بزرگ‌تر دیده و مشکلاتشان بیشتر شود.

مردی ۲۲ ساله هستم. یک سال است ازدواج کرده‌ام و شرایط مالی خوبی ندارم. همسرم قبل از ازدواج شرایطم را قبول کرد، اما الان بهانه گیری می‌کند. روز به روز بیشتر غر می‌زند و علاقه من هم به او به خاطر رفتار‌هایش، روز به روز کم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، ابتدا باید بدانید که معمولا مشکلات اقتصادی در زندگی مشترک باعث ایجاد مشکلات پنهان در ارتباط عاطفی بین زن و شوهر می‌شود. در واقع مشکلات و بحران‌های اقتصادی در خانه باعث می‌شود موضوعات قبلی که زن و شوهر از آن رنجیده‌اند، بزرگ‌تر دیده و مشکلاتشان بیشتر شود.

پیام‌های پنهان غر زدن‌های همسرتان را بیابید

باید بدانید که به احتمال زیاد، بسیاری از غر زدن‌های همسرتان ناشی از «نیاز به توجه» است. انسان موجودی است که سعی می‌کند، رفتارهای خود را هدفمند انجام دهد و غر زدن‌های همسرتان به این برمی گردد که مسئله‌ای وجود دارد که او را آزار می‌دهد. باید از روی این نشانه‌ها بفهمید که یک جای کار می‌لنگد و احتمالاً اتفاقی افتاده که باعث ناراحتی همسرتان شده است. بنابراین به جای اینکه از غر زدن‌های همسرتان فرار کنید، بهتر است با صبر و حوصله و به دور از ناراحتی و عصبانیت، دلیل رفتارهای او را بیابید.

بسیاری از ناراحتی‌هایی که زن به شکل غر زدن نشان می‌دهد، ممکن است ناشی از نیاز به صحبت کردن، مورد توجه و قدردانی قرار گرفتن، خستگی از کار خانه و اذیت فرزندان و یا یک سوء تفاهم ساده باشد.

به هیچ وجه از همسرتان فاصله نگیرید

برای حل مشکلتان باید این نکته را هم در نظر داشت که اگر همسر شما از لحاظ نیازهای عاطفی و احساسی تامین شود می‌تواند بدون بهانه گیری، بحران‌های زندگی را تحمل کند، ولی در صورتی که شما هم به علت مشکلات پیش آمده از همسرتان فاصله بگیرید، روز به روز از یکدیگر دور‌تر می‌شوید و علاقه‌تان نیز کاهش پیدا می‌کند. این کاهش علاقه در آینده، مشکلات جدی را برای شما و همسرتان ایجاد خواهد کرد.

همیشه در شرایط سخت و بحرانی است که زوجین می‌توانند با درک احساسات یکدیگر، انسجام خانوادگی خود را افزایش دهند. هنگامی که مشکلات مالی و اقتصادی گریبانگیر زندگی مشترک می‌شود، برای عبور از این مشکل، چند راهکار وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

کاهش هزینه‌ها بدون خساست:

منظور از کاهش هزینه، این نیست که افراد دچار خساست شوند، بلکه این است که زن و شوهر با تصمیم گیری مشارکتی، هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهند. خانم‌ها در کاهش هزینه نقش بسیار موثری دارند. برای اجرایی شدن این راهبرد، باید با توافق زوجین، هزینه‌ها اولویت بندی و سپس کاهش هزینه‌ها عملی شود.

افزایش درآمد با ایجاد ارتباط:

برای افزایش درآمد، نخستین و مهم‌ترین مسئله، ایجاد ارتباط است. ما زمانی می‌توانیم شغل و کار جدید داشته باشیم که با دوستان و آشنایان در ارتباط باشیم. زوجی که خودشان را منزوی و گوشه گیر می‌کنند، نمی‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند و کمتر با پیشنهادهای کاری مواجه می‌شوند.

مشورت با خانواده و دوستان:

یکی از اشتباهات رایج در بعضی خانواده‌ها، این است که مردان در امور شغلی و کاری خود با همسرانشان مشورت نمی‌کنند در صورتی که در حوزه اقتصاد خانواده همه اعضا باید نظر دهند. البته نباید فراموش کرد که نظر خانواده بدون مشورت گرفتن از کسانی که دارای هوش اقتصادی هستند، مناسب نیست و اگر با نظر خود حرکت کنیم، زمین خوردنمان قطعی است. (نسیم احمدی - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha