سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 128665

بعضی از افراد از خاکستری شدن موهای خود و به دنبال آن سفید شدن آن‌ها بیم دارند در حالی که دیگران چنین احساسی ندارند. خبر خوب این است که محققان سخت در تلاشند تا مانع این تغییر شوند.

سلامت نیوز: بعضی از افراد از خاکستری شدن موهای خود و به دنبال آن سفید شدن آن‌ها بیم دارند در حالی که دیگران چنین احساسی ندارند. خبر خوب این است که محققان سخت در تلاشند تا مانع این تغییر شوند.

۱ - عامل اصلی روند طبیعی پیری است:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، متخصصان این موضوع را قانون ۵۰- ۵۰- ۵۰ می دانند. ۵۰ درصد جامعه دارای ۵۰ درصد موهای خاکستری در ۵۰ سالگی هستند. با افزایش سن، مو نیز همانند پوست با تغییراتی روبه رو می شود.

۲ - نژاد، تاثیرگذار است:

سفیدپوستان و افرادی که موی قرمز دارند، زودتر موهای شان خاکستری می شود تا سیاه پوستان و آسیایی ها. علت آن هنوز مشخص نیست.

۳ - استرس:

استرس به طور مستقیم باعث خاکستری شدن مو نمی شود اما در بروز بسیاری از مشکلات پوست و مو نقش دارد. به عنوان مثال هنگام بیماری، افراد سریع تر دچار ریزش مو می شوند. هنگامی که مو در پی استرس می ریزد همانند شیمی درمانی زمانی که دوباره درمی آید، به رنگ دیگری است.

۴ - شیوه زندگی:

به عنوان مثال، استعمال دخانیات، روی سلامت مو و پوست تاثیر می گذارد. کمبود ویتامین B12 در از بین رفتن رنگدانه مو نقش موثری دارد. بنابراین غذاهایی مانند جگر و هویج مصرف کنید. مواد غذایی حاوی برخی از ویتامین ها، مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها می تواند از سلول ها در برابر سموم محافظت کند و مانع بروز بیماری قلبی، سرطان و بیماری های دیگر شود.

۵ - مو و رنگ آن از هم جداست:

سلول های بنیادی باعث رشد مو می شود و سلول های بنیادی تولید کننده رنگدانه، رنگ تولید می کند.رشد هر تار مو، یک تا ۳ سال طول می کشد، سپس می ریزد و تار موی دیگری جای آن درمی آید. با بالا رفتن سن، موهایی که جدید درمی آید احتمالاً سفید است. هر بار که مو احیا می شود، این سلول های تولیدکننده رنگ، مجدداً به وجود می آید و به مرور زمان رنگ خود را از دست می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha