رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح سراسری پیشگیری و کاهش طلاق طی هفته آینده خبر داد و گفت: تدوین سند جامع سالمندی در محورهای مختلف به اتمام رسید و پس از تصویب شورای ملی سالمندان اجرایی می شود.

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح سراسری پیشگیری و کاهش طلاق طی هفته آینده خبر داد و گفت: تدوین سند جامع سالمندی در محورهای مختلف به اتمام رسید و پس از تصویب شورای ملی سالمندان اجرایی می شود.

دکتر همایون هاشمی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: طرح کاهش طلاق به صورت آزمایشی سال گذشته در استان یزد اجرا شد به طوری که باعث رضایت زوجین و همچنین کاهش 50 درصدی آمار طلاق شد.

وی تاکید کرد: بر همین اساس قصد داریم طرح جامع مداخله در حوزه کاهش طلاق و پیشگیری از آن را تا پایان آذر در همه استان ها و شهرستان های کشور اجرایی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد تدوین پیش نویس سند ملی سالمندان نیز گفت: تدوین نهایی این سند با همکاری دستگاه های مرتبط و سازمان ملل و همچنین تشکل های غیر دولتی در حوزه بین الملل انجام شد و این سند آماده برای ارائه و رونمایی در شورای ملی سالمندان است.

وی با اشاره به اینکه این سند جامع منزلت سالمندان با افق چشم انداز است گفت: بخش پزشکی مبحث کوچکی از موضوع سالمندی است که در این سند دیده شده است.

به گفته وی دبیرخانه دائمی شورای ملی سالمندان که در سازمان بهزیستی است تدوین نهایی پیش نویس را انجام داده و بخش های اجتماعی، منزلت، پیشگیری از بیماری های سالمندان، آگاه سازی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای این افراد در سند جامع سالمندان در نظر گرفته شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون سند جامعی در حوزه سالمندان نداشتیم گفت: یک سند ناقص در گذشته برای سالمندان وجود داشت و همچنین سندی نیز درخصوص مباحث پزشکی سالمندان از سوی وزارت بهداشت تعیین شده بود و به همین دلیل بعد از دو سال کار کارشناسی توسط اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی سند جامع سالمندان تدوین شد که بسیار فراگیر است.

وی اظهار داشت: وظیفه تمامی دستگاه های مرتبط به امور سالمندان در این سند مشخص و از تجربیات سایر کشورها مبتنی بر شعائر دینی و نظامات فرهنگی کشورمان نیز استفاده شده است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی این سند نهایی شده اما تصویب و اجرایی شدن آن حتما نیاز به مصوبه شورای ملی سالمندان دارد که آن نیز به زودی عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha