سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 128677

وزارت بهداشت و سلامت ایتالیا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، برای نخستین بار یک شهروند ایتالیایی به ویروس ابولا مبتلا شد.

سلامت نیوز: وزارت بهداشت و سلامت ایتالیا روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، برای نخستین بار یک شهروند ایتالیایی به ویروس ابولا مبتلا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس این بیانیه که یک پزشک ایتالیایی فعال در انجمن بشردوستانه 'اضطرار' در سیرالئون مبتلا به این ویروس خطرناک شد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد که این پزشک ایتالیایی امشب با پروازی ویژه به ایتالیا منتقل و در بیمارستان بیماری های عفونی 'سپالانتزانی' در رم بستری خواهد شد. واحدهای بحران وزارت امورخارجه و نیروی هوایی ایتالیا نیز برای انتقال این بیمار به مراکز درمانی فعال شده اند.

این انجمن همچنین اعلام کرد که در سیرالئون اوضاع بسیار وخیم است و روزانه 100 نفر مبتلا به این ویروس می شوند.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، در سیرالئون یک هزار و 267 نفر مبتلا به ابولا جان خود را از دست داده و تعداد کل مبتلایان در این کشور به 6 هزار و 190 نفر می رسد که البته آمار واقعی بیش از این است.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه گذشته آمار مرگ و میر ناشی از ابولا را پنج هزار و 420 نفر تا روز 18 نوامبر (27 آبان ماه) اعلام کرده بود.

ویروس ابولا از آذرماه 92 در گینه آغاز شد و تا روز 27 آبان سال جاری در این کشور یک هزار و 214 کشته از مجموع دو هزار و 47 ابتلا بر جای گذاشت.

در لیبریا تعداد کشته ها 2 هزار و 963 تن از مجموع هفت هزار و 82 مورد ابتلا به ویروس بوده است.

در آمریکا نیز تنها یک مورد مرگ آمریکایی لیبریایی تبار از مجموع چهار مبتلا گزارش شد. در همین حال یک پزشک سیرالئونی که در کشورش مبتلا به ویروس شد به آمریکا منتقل شد اما در آنجا درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha