رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمام مستندات آلودگی آب شهر تهران موجود است، گفت: تاکنون پاسخی به این مستندات داده نشده و لازم است مسئولان وزارت بهداشت حداقل از مردم عذرخواهی کند.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تمام مستندات آلودگی آب شهر تهران موجود است، گفت: تاکنون پاسخی به این مستندات داده نشده و لازم است مسئولان وزارت بهداشت حداقل از مردم عذرخواهی کند.

رحمت‌الله حافظی با بیان اینکه اسناد موجود از آلودگی آب تهران مربوط به بازه زمانی شهریور ماه است، تاکید کرد:در این ماه میزان نیترات موجود در آب تهران از حد استاندارد بالاتر بوده که می‌تواند برای مردم مشکلاتی را همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: بر اساس استانداردها اگر میزان نیترات موجود در آب از 100 PPM‌بالاتر باشد می‌تواند به بروز سندروم حتی در افراد کم سن و سال نیز شود.

حافظی تصریح کرد: مشکلات گوارشی از دیگر مسائلی است که به تبع وجود نیترات بالا در آب به وجود می آید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اسناد موجود از آلودگی آب تهران را در اختیار نهادهای مذکور قرار داده است، گفت: طبق این اسناد حداقل یک سوم از مناطق شهر تهران (هفت منطقه) دارای آلودگی آب در شهریور ماه بوده است.

حافظی در خصوص اینکه مسئولان وزارت بهداشت را دعوت به مناظره در خصوص کیفیت آب تهران کرده است، گفت: هرگز صحبتی از مناظره نداشتم و مسئولن وزارت بهداشت را به نشست خبری برای بررسی کیفیت آب تهران دعوت کردم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون و طی هفته‌های گذشته با ورود آب سد ماملو به شبکه آب شرب تهران به نظر می آید مشکل آلودگی آب برطرف شده باشد، خاطرنشان کرد: در مورد کیفیت آب و نقشی که بر سلامتی و بهداشت مردم دارد باید جدی بود و پاسخ شفاف و روشن به مردم داد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha